شناسهٔ خبر: 51117362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عبدی‌ قهرودی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح ‌‌و ناظر لغو نشده است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح ‌‌و ناظر لغو و یا متوقف نشده و مواردی که لازم باشد اصلاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی هیچ برنامه ای برای توقف یا لغو شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح ‌‌و ناظر دارد گفت: در حال حاضر براساس این شیوه نامه جدید در بسیاری از استان ها شرکت ها درحال اخذ مجوز و پروانه اشتغال به کار هستند و دلیلی بر لغو و یا توقف این شیوه نامه  وجود ندارد.

او ادامه داد: با اجرای این شیوه نامه بسیاری از خدمات صوری شرکت های طراح و ناظر حذف خواهد شد که نتیجه این امر ، بهبود کیفیت  خدمات مهندسی و شفافیت در این زمینه است.

وی گفت :انتظار داریم با اجرایی شدن کامل شیوه نامه ، شرکت‌هایی که با خرید و اجاره پروانه مهندسان اقدام به تشکیل شرکت طراح و‌ ناظر می کردند برچیده شوند.

این مقام مسئول افزود: در شیوه نامه و براساس پایه پروانه اشتغال بکار اشخاص حقوقی ، یک تعداد مهندس در رشته های مختلف مهندسی ساختمان تعریف شده که باید به صورت تمام وقت در شرکت ها حضور داشته باشند.

او اظهار کرد: پیش از این ، شرکت های طراح و‌ ناظر در برخی موارد با بکارگیری صوری ۷۰-۸۰ نفر مهندس ، تشکیل می شدند که در حال حاضر طبق با شیوه نامه جدید ، نیازی به این تعداد مهندس برای کسب ظرفیت بالا نیست.

عبدی قهرودی بیان کرد :جلسه ای در هفته گذشته با دستور معاون مسکن و ساختمان در وزارت راه وشهرسازی تشکیل شد و مقرر شد به طور فشرده و ‌مستمر نشستی با حضور نمایندگان شورای مرکزی و شرکت های طراح ‌‌ناظر برگزار شود.  در این نشست نقطه نظرات مهندسان در خصوص این شیوه نامه و راهکارهای تسریع در نحوه تطبیق شرایط شرکت ها با شیوه نامه مطرح شد و هر جایی از این شیوه نامه که نیاز به اصلاح داشته باشد ،  آن را اصلاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما