شناسهٔ خبر: 51108101 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر فرهنگ: افتخارآفرینی‌های ارتش را به تصویر می‌کشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این وزارتخانه برای به تصویر کشیدن افتخارات ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: باید با زبان فرهنگ و هنر دستاورد‌ها و افتخارات ارتش را تبیین و معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب به گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، تأکید کرد: معتقدم که ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ما نتوانسته‌اند عظمت کار ارتش و قوای این نیروی نظامی را در صیانت از آب و خاک این کشور و افتخارآفرینی‌های آن‌ها نشان دهند، نیروی هوایی ارتش و افتخارآفرینی آن در ابتدای دفاع مقدس و همچنین نیروی زمینی و دریایی بر همگان مشهود است، اما باید فرصتی پدید بیاید تا جوانانی که آن روزگار و ایثار و فداکاری‌های آن را درک نکرده‌اند، با زبان فرهنگ و هنر همچون سینما، تئاتر، کتاب، هنر‌های تجسمی و... این افتخارات را ببینید. البته آثاری تا به امروز خلق شده، اما باید کار‌های جدید و جدی را در این راستا سامان دهیم.

وی یادآور شد: در برنامه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام حوزه‌ها به‌ویژه سینما این آمادگی را داریم که افتخارات ارتش را به تصویر بکشیم. باتوجه به منویات رهبر معظم انقلاب برای حوزه فعالیت‌های سینمایی در تراز انقلاب اسلامی، تولید ۱۵فیلم متناسب با ارزش‌های فرهنگی و تاریخی به‌خصوص شهدای والا مقام دفاع مقدس و رویداد‌های تاریخی مهم را در بنیاد سینمایی فارابی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: در همین راستا کار فرم، شکل و پشتیبانی هنری آثار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما محتوا و سناریو‌های اصلی با ارتش خواهد بود، به همین منظور تولید حداقل دو فیلم از موارد پیش‌بینی شده را برای روایت افتخارآفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی قرار می‌دهیم و با همراهی عزیزان در فرماندهی ارتش این امر محقق خواهد شد.

نظر شما