شناسهٔ خبر: 51104589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

علیرضا صداقت:

تنها راه موثر مقابله با کرونا، واکسیناسیون است

موج نیوز

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد بیان کرد: اقدام به موقع ستاد ملی کرونا مبنی بر لغو پرواز‌های مستقیم از کشور‌های آفریقایی لازم بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا صداقت رییس سازمان نظام پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: سویه امیکرون نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده جهش صورت گرفته در این سویه احتمال کاهش اثربخشی دارو‌های ضدویروسی و واکسن‌ها را به دنبال دارد.

علیرضا صداقت با اشاره به ظهور سویه جدید کرونا در آفریقا متذکر شد: تنها راه مقابله با این سویه همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: اقدام به موقع ستاد ملی کرونا مبنی بر لغو پرواز‌های مستقیم از کشور‌های آفریقایی لازم بوده است و بررسی دقیق و قرنطینه کامل برای افرادی که به این کشور‌ها سفر داشته اند و نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: سویه امیکرون ۴تا۵ برابر نسبت به سویه دلتا سرایت‌پذیری بیشتری دارد و سویه دلتا در پیک پنجم سهمگین بود و آمار متوفیان خود گواه این مدعا است که  امیدوارم با اتخاذ تدابیر لازم پیک جدیدی را تجربه نکنیم.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد یادآور شد: با توجه به بازگشائی مدارس تصریح کرد: آمار‌ها حکایت از استقبال خوب فرهنگیان از واکسیناسیون دارد در حال حاضر ۹۱درصد فرهنگیان دوز نخست واکسن و ۷۵درصد دوز دوم را دریافت کرده اند.

وی افزود: ۸۵ درصددانش آموزان بالای ۱۲سال نیز دوز نخست و ۵۷تا۶۰ درصد نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و نقطه ضعف ما مقاطع تحصیلی ابتدایی است که هنوز واکسنی برای استفاده در این گروه سنی در کشور ارائه نشده است.

صداقت در خاتمه یادآور شد: قطعا بازگشائی مدارس به لحاظ اجتماعی یک ضرورت است، اما اینکه این بازگشائی‌ها در چه شرایطی و با چه سطحی از رعایت پروتکل‌ها اتفاق بیفتد بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما