شناسهٔ خبر: 51100683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
اعتراض سرخپوشان، وعده تکراری صدری

بازیکنان پرسپولیس یکشنبه شب در یک استوری مشترک به مشکلات مالی این باشگاه اعتراض کردند. آنها امکانات رقبا را بالاتر از خود عنوان کردند و نوشتند که تنها وعده  شنیده اند. در این میان سیدمجید صدری رئیس هیأت مدیره و سرپرست این باشگاه که در نشست یکشنبه هیأت مدیره به‌عنوان مدیرعامل به وزیر ورزش پیشنهاد شد، درباره دلیل واریز نشدن مطالبات به سایت پرسپولیس گفت:«به اعضای تیم وعده داده بودم تا بازی با صنعت نفت بخشی از مطالبات‌شان پرداخت شود اما متأسفانه بواسطه مشکلاتی که بر سر راه عقد قرارداد با کارگزار پیش آمد، میسر نشد که از این بابت از مربیان ،  بازیکنان و هواداران عذرخواهی می‌شود ولی به یاری خدا این موارد در روزهای آینده محقق خواهد شد و اقدامات لازم در حال انجام است تا مبلغ مورد نظر به حساب شان واریز شود. همچنین با رفع مشکلات در روزهای آینده قرارداد با کارگزار مورد نظر باشگاه را به امضا رسانده و اجرایی خواهیم کرد. » گفتنی است صدری صبح دیروز با صدور احکامی جداگانه  9 نفر را به‌عنوان اعضای کمیته اقتصادی باشگاه معرفی کرد این نفرات از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران هستند که در حوزه‌های مختلف دارای تجربه و تخصص هستند.

  پیروزی وفایی مقابل مرد شماره یک اسنوکر جهان

حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران که در رقابت‌های قهرمانی انگلستان شرکت کرده است، یکشنبه شب در مرحله دوم این مسابقات به مصاف مارک سلبی مرد شماره یک اسنوکر جهان از انگلستان رفت و 6-2 به پیروزی رسید. با این نتیجه مرد شماره یک اسنوکر جهان به‌دست نماینده ایران از دور رقابت‌ها کنار رفت. وفایی پس‌از این پیروزی در این رقابت حساس گفت: «فکر می‌کنم کمی خوش شانس بودم. در پایان برای مارک سلبی ناراحتم. او یکی از اسطوره‌های ماست و احترام کامل برای او واجب است.» سلبی هم پس‌از شکست در این بازی اظهار کرد: «وفایی کاملاً شایسته پیروزی بود.»

راستینه: فدراسیون مراقب پیام‌های غلطش به فیفا باشد

احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت‌ بدنی مجلس در خصوص اینکه مجلس باید اساسنامه فدراسیون فوتبال را به تأیید نهایی برساند و اگر (این کار) نشود فوتبال ما تعلیق می‌شود و جام جهانی را از دست می‌دهیم، بیان داشت:‌ «اصلاً درست نیست. ما یک کشور مستقل هستیم با قوانین مشخص. فدراسیون فوتبال هم یک نهاد غیردولتی است که استقلال دارد، مجمع فدراسیون دارد که آنجا تصمیم‌گیری می‌شود. فیفا هم اینها را می‌داند. اما اینکه مرتب پیام‌های غیرمربوط به فیفا انعکاس دهیم و اینگونه وانمود کنیم که اگر مجلس آنچه را ما می‌خواهیم تصویب نکند، تعلیق می‌شویم، فکر می‌کنم آقایان باید مراقب پیام‌های غلط‌شان باشند. طبیعتاً اگر اتفاقی رخ دهد مقصر آنها هستند که اطلاعات غلط را به فیفا منعکس می‌کنند. من به همه اهالی فوتبالی کشورمان مخصوصاً پیشکسوتان عزیز، مخصوصاً فدراسیون نشین‌ها تأکید می‌کنم پیام غلط مخابره نکنند.» او در خصوص صحبت‌های خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران که گفته بود ما VAR داریم اما مجلس آن را گروگان گرفته، به خبرگزاری دانشجو گفت:«واقعا چنین چیزی گفته؟ شوخی کرده است. مجلس به VAR چه کار دارد که بخواهد آن را گروگان بگیرد؟ بحث‌های تخصصی فنی و ورزشی مربوط به فدراسیون است.‌ شأن مجلس فراتر از این است که در مسائل جزئی ورود کند. به افشاریان توصیه می‌کنم که با مجلس به‌عنوان یک مرجع قانونگذار این شوخی‌های بی‌ربط را نکند.»

رونمایی از تندیس مارادونا با تمام نشانه‌های خاص

تنها چند روز پس‌ از فرا رسیدن نخستین سالگرد درگذشت دیگو مارادونا، باشگاه ناپولی در مراسمی از تندیس اسطوره آرژانتینی این باشگاه رونمایی کرد. این مراسم یکشنبه شب، پیش از دیدار ناپولی- لاتزیو برگزار شد و شب باشکوهی برای ناپلی‌ها رقم خورد چرا که تیم‌شان بازی را هم 4-0 با برد پشت سرگذاشت. نکته مهم اینکه در تندیس مارادونا به تمام نشانه‌های خاص او توجه شده است؛ دست چپش که معروف به دست خداست، بالاست و توپ روی پای راست اوست و آماده نشستن روی پای چپ که برخلاف پای دیگر برهنه است که برگرفته از فقر اسطوره در دوران کودکی و نوجوانی است. نکته دیگر چهره خشمگین اوست که نشان دهنده بی‌رحم بودنش در زمین فوتبال است.



نظر شما