شناسهٔ خبر: 51100281 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فرصت‌سوزی استقلال، فرصت‌طلبی پرسپولیس

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام پنج مسابقه آغاز شد که در یکی از مهم‌ترین آنها صنعت نفت و استقلال در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند. در حالی که اعلام شد بازی‌های این هفته بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، تعدادی از هواداران نفت با تجمع مقابل ورزشگاه، تصمیم سازمان لیگ مبنی بر حضور تماشاگران در تهران را تبعیض‌آمیز دانسته و به آن اعتراض کردند. از دیگر نکات مهم اینکه فرهاد مجیدی پس از کشمکش‌های هفته گذشته باشگاه استقلال با سازمان لیگ، دیروز یامگا و ژستد را در ترکیب اصلی قرار داد. فریبرز محمودزاده مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره چگونگی حل مشکل خارجی‌های استقلال گفت: «باشگاه استقلال ضمانتنامه‌های لازم را برای حضور دو بازیکن خارجی خود به سازمان لیگ ارائه کرد و موانع بازی ژستند و یامگا مرتفع شد.» در هر حال بازی با سوت محمدرضا اکبریان که آبی‌پوشان به انتخاب او معترض بودند، آغاز شد و خیلی زود هم شاهد به ثمر رسیدن گل بودیم. این بازی با گل زودهنگام آغاز شد. دقیقه 8 ارسال طالب ریکانی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر دیدنی مهدی حنفی وارد دروازه علیرضا رضایی شد تا شاگردان علیرضا منصوریان از میهمان پیش بیفتند. استقلالی‌ها پس از دریافت گل حملات پرتعدادی روی دروازه آبادانی‌ها تدارک دیدند که هیچ کدام ثمری نداشت. دقیقه ۲۵ یامگا در محوطه جریمه نفت توسط محمد طیبی نقش بر زمین شد که داور تصمیم به ادامه بازی گرفت. تلاش استقلالی‌ها دقیقه 39 به ثمر نشست و پاس در عمق وریا غفوری به حسین‌زاده رسید و این بازیکن با ضربه‌ای مطمئن توپ را به تور دروازه چسباند تا بازی در نیمه اول مساوی شود. در آغاز نیمه دوم منصوریان دست به تغییر زد و دو تعویض انجام داد اما باز هم این استقلال بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. در 15 دقیقه پایانی، مجیدی چهار تعویض انجام داد و از تمام قوای تهاجمی‌اش بهره برد تا به گل برتری برسد اما این اتفاق نیفتاد و استقلال برای چهارمین بازی پیاپی از رسیدن به برد بازماند. فرهاد مجیدی در نشست خبری گفت: «بازی خوبی برگزار شد و به اندازه شش بازی قبل موقعیت ایجاد کردیم ولی از فرصت‌های‌مان استفاده نکردیم. در ضمن داور دو پنالتی ما را نگرفت.»
در آخرین بازی دیروز، پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان درشرایطی برابر هم قرار گرفتند که فراز کمالوند به دلیل محرومیت روی نیمکت مسجدسلیمانی‌ها حضور نداشت. از سویی یحیی گل محمدی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد و از مهدی عبدی و عیسی آل کثیر به عنوان زوج تهاجمی بهره برد. البته این نفتی‌ها بودند که اولین خطر را دقیقه ۶ ایجاد کردند ولی شوت بازیکن این تیم را حامد لک در دو مرحله مهار کرد. دقیقه ۲۹ ارسال عبدی به داخل محوطه جریمه به دست بازیکن نفت مسجدسلیمان برخورد کرد اما کوپال ناظمی اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. در ادامه هم موقعیت خاصی روی دروازه‌ها خلق نشد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.
پرسپولیس نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد؛ سیامک نعمتی جایگزین سعید آقایی شد تا وحید امیری به دفاع چپ برود. در این شرایط، سرخ‌ها حملات‌شان را افزایش دادند و دقیقه 50 به گل رسیدند. ارسال زمینی و سریع مهدی ترابی از جناح چپ را مهدی عبدی در دهانه دروازه قطع کرد و توپ با برخورد به دروازه‌بان تیم میهمان وارد دروازه شد. دقیقه 57 شوت ترابی را گلر نفت بخوبی دفع کرد. دقیقه 62 آل کثیر با پاسی خوب، عبدی را در موقعیت ایده‌آل گلزنی قرار داد اما مهاجم جوان پرسپولیس در عین ناباوری توپ را به بالای دروازه خالی فرستاد. در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان ضربه خورد و فرصت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا این بازی با نتیجه 1-0 به سود پرسپولیس به پایان برسد. با توجه به نتایج دیروز، سپاهان 16 امتیازی صدرنشین ماند، پرسپولیس با 14 امتیاز به رده دوم صعود کرد، گل گهر و استقلال هم با 13 امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. با این اوصاف دربی پایتخت که شنبه برگزار خواهد شد از لحاظ امتیازی و جدولی، حساسیت بیشتری پیدا کرد.
سپاهان برد و صدرنشین ماند
در سایر دیدارها، مس در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه با تک‌گل گادوین منشا (70- پنالتی) از سد هوادار گذشت. پیکان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران 1-0 مغلوب میهمان خود گل‌گهر شد. امین پورعلی (23) برای سیرجانی‌ها گل زد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از چهار تساوی پی‌درپی، کسب 3 امتیاز را جشن بگیرند. سپاهان هم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان 2-0 نساجی را برد. شهریار مغانلو (30 و 57) دبل کرد تا شاگردان محرم نویدکیا با 16 امتیاز در صدر جدول باقی بمانند.

برش
31 دقیقه تأخیر به‌دلیل کشمکش سازمان لیگ و شرکت توسعه

دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان قرار بود از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی آغاز شود اما با توجه به عدم عقد قرارداد و واریز پول به حساب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این شرکت که مسئول ورزشگاه آزادی است اجازه ورود تابلوهای تبلیغاتی و اجرای آن را نداد. از همین‌رو سازمان لیگ تهدید کرد در صورتی که اجازه ورود تابلوهای تبلیغاتی‌اش به ورزشگاه آزادی داده نشود، جلوی شروع بازی را خواهد گرفت. البته پیش از مسابقه مطرح شد که باشگاه پرسپولیس باید مبلغ یک میلیارد و 239 میلیون تومان به حساب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی واریز کند که عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی این موضوع را رد کرد. یوسفی روی خط برنامه «فوتبال برتر» آمد و از اختلافی که میان مجموعه او و سازمان لیگ به‌وجود آمده خبر داد و اعلام کرد که این سازمان حاضر به پرداخت مبلغی که باید برای تبلیغات محیطی به سازمان توسعه و تجهیز بدهد نیست و ماجرا ارتباطی به باشگاه پرسپولیس ندارد. او در ادامه اعلام کرد که این موضوع موقتاً با دستور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان حل شده تا بالاخره بازی با 31 دقیقه تأخیر آغاز شود.


نظر شما