شناسهٔ خبر: 51100016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیروی دریایی روسیه موشک ابرفراصوت خود را شلیک کرد

وزارت دفاع روسیه از آزمایش موشک ابرفراصوت این کشور به نام زیرکان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، نیروی دریایی روسیه امروز (دوشنبه) موشک ابرفراصوت این کشور با نام «زیرکان» را در دریای سفید با موفقیت آزمایش کرد.

وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد: «این آزمایش در سواحل شمال‌غربی روسیه انجام شد و موشک زیرکان قابلیت هدف‌گیری اهداف تا ۴۰۰ کیلومتری را نشان داد.»

بنابر اعلام این وزارتخانه ناوچه «آدمیرال گورشکوف» یک موشک ابرفراصوت را در دریای سفید و برای هدفی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شلیک کرده است. این رزمایش، آزمایش موشک فراصوت زیرکان بود که سال آینده میلادی به ارتش روسیه تحویل داده خواهد شد.

زیرکان یکی از موشک‌های در حال توسعه در کشور روسیه است که برای استفاده در رزم‌ناو‌ها و زیردریایی‌های روسیه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر احیای زرادخانه‌های روسیه از سوی کرملین در اولویت است. اوایل هفته جاری منابع خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه از آغاز تولید انبوه موشک‌های ابرفراصوت «زیرکان» خبر دادند. همچنین «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دستور داد تا این موشک تا سال آینده میلادی در نیروی دریایی روسیه مستقر شود. این موشک از سوی تلویزیون دولتی روسیه به عنوان «موشک منتخب رئیس‌جمهور در زمان جنگ احتمالی اتمی» خوانده شده است.

موشک ابرفراصوتِ زیرکان برای حمله به هدف دریایی و زمینی طراحی شده است و می‌تواند اهدافی را تا بیش از ۶۲۵ مایل هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما