شناسهٔ خبر: 51099622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی کاخ سفید:

هدف ما احیای کامل برجام است

جن ساکی در سخنانی پس از مذاکرات وین اعلام کرد که هدف آمریکا در مذاکرات این است که ایران مجددا به توافق هسته‌ای بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پس از برگزاری دور هفتم نشست مذاکرات وین در سخنانی اعلام کرد که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به توافق با ایران است.

جن ساکی با اشاره به هدف آمریکا در مذاکرات وین گفت: «هدف ما همچنان احیای توافق هسته‌ای و پایبندی کامل ایران به این توافق است.»

پیش از این انریکه مورا ضمن اعلام خوشبینی نسبت به این مذاکرات، اعلام کرده بود: «دولت جدید ایران مایل به گفت‌وگوی جدی بوده ومصمم است که برای دستیابی به توافق باید تحریم‌ها لغو شود که در مذاکرات بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.»

همچنین میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین پس از پایان نشست، در پیامی توییتر نوشت: «نشست کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید. در این نشست که با موفقیت همراه بود، طرف‌های حاضر برای اقدامات فوری بیشتری به توافق رسیدند.»

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (دوشنبه) هشتم آذر ماه حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

بدعهدی‌های طرف‌های غربی و سکوت کشور‌های اروپایی به خروج یک‌جانبه آمریکا و سپس تحریم‌های غیرانسانی این کشور علیه ایران باعث شد تا ایران به صورت مرحله‌ای و با تعیین ضرب‌الاجل برای اروپایی‌ها به منظور عمل به تعهداتشان ذیل برجام، از تعهدات خود بکاهد. این درحالی است که نه‌تن‌ها تحریم‌ها کاسته نشد، بلکه تحریم‌های ثانویه از سوی غربی‌ها نیز اعمال شد و آن‌ها حتی به تعهدات خود نیز عمل نکردند.

انتهای پیام/

نظر شما