شناسهٔ خبر: 51095649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صورت گرفت؛

برگزاری همایش گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

خیر مقدم گویی مسئول بسیج دانشجویی، سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا و همچنین رئیس دانشگاه، و پخش کلیپ هایی از فعالیت های متنوع بسیج دانشجویی دانشگاه از زمان شیوع پاندمی کرونا، سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری با محوریت بسیج، مراسم وداع دانشگاهیان با پیکر مطهر مرحوم جواد زارع، دانشجوی نخبه و مدافع سلامت، و فعالیت های دانشجویان بسیجی در واکسیناسیون عمومی کرونا در مرکز ساری زمی از بخش های مختلف این مراسم بود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تبریز، همایش گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا و رئیس  و جمعی از معاونان دانشگاه  در تالار لک دانشکده پزشکی در روز دوشنبه، هشتم آبان ماه جاری، برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، این همایش به همت بسیج دانشجویی دانشگاه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی با اجرای حمید راستی، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه، آغاز شد. ابتدای این مراسم با خوش آمدگویی دکتر رامین رضاپور، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه، همراه بود و در ادامه، کلیپی از فعالیت های متنوع بسیج دانشجویی دانشگاه از زمان شیوع پاندمی کرونا برای حاضران پخش شد. 

دانشجویان بسیجی بایستی در عرصه های علم، رفتار، تقوا و... از نخبگان دانشگاه باشند

این مراسم با سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه یافت. دکتر بهمن نقی پور در سخنان خود بسیج دانشجویی را استوار بر دو رکن بسیج و دانشجو دانست و گفت: بر اساس سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری، بسیجی به معنای حضور در همه عرضه ها تا پای جان است و بسیجیان، مجاهدان فی سبیل الله هستند که در همه میدان ها، جان فشانی می کنند. 

وی دانشجو را طالب علمی معرفی کرد که آینده ساز هستند و آینده، متعلق به دانشجویان است و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر حرکت مومنانه و انقلابی نسل جوان و دانشجویان تاکید داشته اند و بارها بر استفاده از این پتانسیل بزرگ تاکید کرده اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه سخنانش به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر حضور عنصر تقوا در میان دانشجویان بسیجی اشاره کرد و افزود: حرکت با اخلاص دانشجویان بسیجی، حرکتی در مسیری پر از خار است و البته هیچ رنجی هم بدون پاداش نخواهد بود. 

دکتر بهمن نقی پور اظهار کرد: دانشجویان بسیجی بایستی در عرصه های علم، رفتار، تقوا و... از نخبگان دانشگاه باشند تا بتوانند بر دیگر دانشجویان تاثیرگذار باشند و خود و دیگر دانشجویان را به رشد و تعالی برسانند. 

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه بی تفاوتی نسبت به وضع موجود پذیرفتنی نیست، گفت: نقد وضعیت موجود با در نظر گرفتن واقعیات موجود چاره ساز است و در همه فعالیت ها بایستی پیشرفت به سمت افق های عالی را مد نظر قرار دهیم. 

امام(ره) به همه آموخت می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این مراسم با ذکر خاطراتی از شهید والامقام جمیل عطایی، اظهار کرد: امام(ره) به همه آموخت می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و با اندک امکانات، کارهای بزرگ و موثری انجام داد. 

حجت الاسلام سرایی با اشاره به اینکه نتوانسته ایم دفاع مقدس را در شان آن معرفی کنیم، ادامه داد: انقلاب اسلامی در غربت حرکت کرد و به پیشرفت رفت و اراده خویش را به کل دنیا تحمیل نمود و زمانی که همه دنیا در مقابل ما ایستاده بودند، ما می توانیم را در عرصه عمل متجلی ساخت و معنا کرد. 

وی با اشاره به رشاده ای شهیدان مدافع حرم در زمانه حاضر، افزود: ایثار و از خودگذشتگی صرفا متعلق به سالیان گذشته نبود و شهدای مدافع حرم در زمانه ما، ایثار و خدمت را برای همگان معنا کردند و زبانزد میان همه شدند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در ادامه سخنانش با بیان اینکه  خداباوری، خداناظری، اخلاص و پرهیز از تظاهر لازم است در همه فعالیت ها مورد توجه باشد، اظهار کرد: شهیدان بزرگواری چون مهدی باکری، حاج قاسم سلیمانی و... همه این موارد را رعایت می کردند و اینها رمز ماندگاری این شهیدان است. 

بر اساس این گزارش، پخش کلیپ از سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری با محوریت بسیج، مراسم وداع دانشگاهیان با پیکر مطهر مرحوم جواد زارع، دانشجوی نخبه و مدافع سلامت، و فعالیت های دانشجویان بسیجی در واکسیناسیون عمومی کرونا در مرکز ساری زمی از دیگر بخش های این مراسم بود. 

گفتنی است در این همایش، دکتر کاظم قهرمان زاده، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر جواد احمدیان، معاون درمان دانشگاه، دکتر فرید اعلائی، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر خداداد خدادادی، سرپرست امور بین الملل و مسئول مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه، عادل اسدپور، مدیر حراست دانشگاه، حجت الاسلام یزدانی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، نوید ناصر، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان، حجت الاسلام ممی زاده، نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان، حضور داشتند.   

نظر شما