شناسهٔ خبر: 51082082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان رویداد شتاب فرآوری پسته کوهی (بنه) با معرفی برترین‌ها

نخستین رویداد شتاب فرآوری پسته کوهی (بنه) با معرفی ایده‌های برتر به همت مرکز آموزش علمی کاربردی پاسارگاد به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابوذر حقیقی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی پاسارگاد هدف از برگزاری این استارت آپ را جلوگیری از خام فروشی، جذب و حمایت از ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به کسب و کار عنوان کرد.

فلاحی فرماندار شهرستان پاسارگاد نیز با تأکید بر صحبت‌های رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی پاسارگاد جهت جلوگیری از خام فروشی خاطر نشان کرد: درخت بنه کاملاً ارگانیک هست و در دامن کوه‌های اطراف شهرستان پاسارگاد به طور طبیعی رشد می‌کند.

این مقام مسئول افزود: اگر در برداشت این گیاه مدیریت لازم صورت پذیرد ضمن اینکه به طبیعت آسیب رسانیده نمی‌شود زمینه اشتغال تعدادی از جوانان این شهرستان را به دنبال دارد.

فرمانداری شهرستان پاسارگاد در ادامه ضمن تشکر از حامیان و مسئولان برگزاری این رویداد شتابی اضافه کرد که از این پتانسیل بومی حداکثر بهره برداری لازم را باید برد.

فلاحی افزود: ایده‌های برتر انتخاب شده در این رویداد ظرف مدت ۱۵ روز آینده به کارگروه کشاورزی و اشتغال شهرستان معرفی، تا ضمن بررسی در کارگروه تخصصی ایده‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

مسئول آموزش منابع طبیعی استان فارس نیز با بیان اینکه درخت بنه از مقاوم‌ترین درختان منطقه هست و با وجود خشک سالی‌های اخیر می‌تواند در برابر بی آبی و خشکسالی مقاومت داشته باشد تأکید کرد که از پیوند بعضی از گیاهان به این درخت به صورت غیر کارشناسی جلوگیری شود.

احمد رجبی رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری واحد استانی فارس ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان پاسارگاد به دلیل حمایت از ایده ها، گفت: که کمتر مسئولی را تاکنون دیده که در سطح استان و شهرستان‌ها با خلوص نیت از اینگونه رویداد‌ها حمایت کند و این نوید بسیار خوبی برای شما که امروز ایده‌های خود را مطرح می‌کنید، است.

او با اشاره به اینکه ۱۷ ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شده و با انتخاب ۸ ایده جهت ارائه گفت: این ایده‌ها علاوه بر مثمر ثمر بودن می‌توانند زمینه اشتغال را فراهم کنند.

رجبی با بیان اینکه امروزه نسل چهارم دانشگاه پا به عرصه گذاشته اند گفت: باید این ایده‌ها در راستای اشتغال مورد حمایت قرار بگیرند.

گفتنی است دکتر هاشمی دشتکی، مهندس جزائری و دکتر قاسمی داوری این رویداد را برعهده داشتند.

طرح‌های حائز رتبه اول تا سوم به انتخاب هیأت داوران شامل آب بنه، ارگانیک‌ترین و سالم‌ترین غذا و کنسرو بنه ایده مرضیه نوذری،  تولید روغن بنه و عرضه در بازار ایده افسانه هوشیار، تولید بنه، عصاره بنه، کنجاله بنه و کره بنه ایده محمد رضا روستا و تولید روغن بنه در سطح صنعتی، گرده افشانی درختان بنه ایده دکتر محمد رضا نگهدار صابر بوده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما