شناسهٔ خبر: 51081213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل سیستان وبلوچستان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان با توجه به نقش تجارت محور بودن آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مجموعه راه و شهرسازی در توسعه استان نقش زیربنایی داشته و هر چه کار با سرعت بیشتری دنبال شود در تسریع رشد منطقه موثر خواهد بود.

وی افزود: برای ایفای نقش سیستان و بلوچستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با توجه به موقعیت راهبردی که دارد نیازمند توسعه زیرساخت‌ها در حوزه راه هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان ادامه داد: طولانی شدن پروژه‌های راه و شهرسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم، بسیار هزینه‌بر خواهد بود و نیاز است تا با همراهی و همکاری استاندار برای عملیاتی کردن پروژه‌ها بودجه ملی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی حاشیه نشینی به نوعی تحفظ بر بیت‌المال و منافع ملی است، زیرا در مواردی افراد بدنبال زمین‌خواری هستند.

 محامی خاطرنشان کرد: رفع پدیده حاشیه نشینی به تنهایی ممکن نیست و دستگاه‌های مختلف باید در این راستا تلاش کنند، زیرا مشکل با ساخت مسکن حل نمی‌شود بلکه با این‌کار عده زیاد دیگری نیز به همین امید به حاشیه نشینی روی می‌آورند.

وی افزود: افراد نیازمند وضعیت نامطلوب حاشیه شهر را به سختی‌های موجود در روستا‌های خود ترجیح دادند که برای بهبود شرایط باید زمینه اشتغال در روستا‌ها فراهم شده و در همان مناطق نیز مسکن در نظر گرفته و بدنبال حل ریشه‌ای این معضل باشیم.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: با وجود همه محرومیت‌ها بودجه زیادی وارد سیستان و بلوچستان می‌شود که باید از این منابع استفاده درست و بهینه داشته باشیم.

همچنین در ابتدای این نشست حمزه امیریان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان به بیان مشکلات و موانع پیش رو پرداخته و گزارشی مکتوب از عملکرد این مجموعه را ارائه کرد.

انتهای پیام/ع

نظر شما