شناسهٔ خبر: 51077390 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

4 دلیل گرسنگی مداوم

صاحب‌خبر -

اینکه چه می‌خورید و چگونه می‌خورید، می‌تواند بر تعداد دفعاتی که احساس گرسنگی می‌کنید، تأثیر بگذارد. گرسنگی معمولاً دو ساعت بعد از آخرین وعده غذایی که خورده‌اید آغاز می‌شود. درواقع پس‌ازاین مدت است که شما علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می‌کنید. به گزارش خبرآنلاین، در ادامه به 4 دلیل از مواردی که سبب بروز حس گرسنگی می‌شوند اشاره می‌کنیم.

خوب نمی‌خوابید
اگر به مدت 7 تا 9 ساعت در شبانه‌روز نخوابید، ممکن است دچار اضافه‌وزن شوید. خواب به تنظیم گرلین (هورمون محرک اشتها) کمک می‌کند. نداشتن خواب کافی باعث افزایش گرلین شده و باعث می‌شود زمانی که واقعاً به خواب نیاز دارید احساس گرسنگی کنید. خواب برای احیا و بازسازی سیستم بدن شما ضروری است.

رژیم غذایی‌تان کم فیبر است
سعی کنید مواد غذایی سرشار از فیبر همچون میوه‌ها، سبزیجات، عدس، لوبیا و جو را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا به ترشح هورمون‌های کاهش اشتها کمک کند. فیبر در شکم شما منبسط می‌شود و احساس سیری را تحریک می‌کند.

استرس دارید!
بسیاری از ما در زمان استرس، به خوردن غذا روی می‌آوریم و به‌جای کنترل این احساس، اولین کاری که می‌کنیم، خوردن شیرینی است. سعی کنید راهی را برای کاهش استرس پیدا کنید که بدون مصرف خوراکی باشد. راهی که برایتان لذت‌بخش است. حمام آب گرم، مطالعه و… نیز در کاهش استرس مؤثرند.

پروتئین کافی نمی‌خورید
پروتئین یکی از سه درشت مغذی موردنیاز است که بدن برای تأمین انرژی به آن نیاز دارد. دو مورد دیگر، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها هستند. درشت مغذی‌ها اگر باهم در یک وعده غذایی صرف شوند، احساس سیری واقعی و طولانی‌مدت به شما می‌دهند؛ اما درصورتی‌که به‌تنهایی استفاده شوند معمولاً تأثیرات متفاوتی ایجاد می‌کنند؛ مثلاً مصرف یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث افزایش ناگهانی قند و سپس کاهش ناگهانی آن و احساس گرسنگی می‌شود. در مقابل، اگر پروتئین را با کربوهیدرات‌های پیچیده مصرف کنید، سرعت جذب گلوکز را کاهش می‌دهید. به عبارتی بدن شما یک افزایش تدریجی و سپس کاهش تدریجی قند را تجربه خواهد کرد. درنتیجه، احساس سیری، آرامش و رضایت بیشتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که پروتئین به گوشت محدود نمی‌شود و شما می‌توانید این ماده را از طریق مصرف سبزیجات، محصولات لبنی (ماست، شیر و پنیر)، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا، دانه‌ها و آجیل نیز به دست آورید.

نظر شما