شناسهٔ خبر: 51073505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده مردم در مجلس:

قانون اقدام راهبردی پشتوانه تیم مذاکره کننده است

نوش آبادی با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی پشتوانه تیم مذاکره کننده است، گفت: در صورتی که توافق حاصل نشود، ایران غنی‌سازی و دستاورد‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص مذاکرات وین، اظهار داشت: توافقی بر اساس منافع ۵+۱ و جمهموری اسلامی ایران پیرامون برجام منعقد شد و همه طرف‌ها متعهد شدند، اما طرف‌های مقابل به حداقل‌ها تعهدات هم پایبند نماندند. مشکل ما این بود که از ابتدا تضامین لازم از طرف‌های مقابل نگرفتیم و آن‌ها توانستند فرصت سوزی کنند یا آمریکا به عنوانی یکی از طرف‌های توافق از برجام خارج شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تخلفات و کم‌کاری طرف مقابل قابل پیگرد حقوقی در محاکم بین المللی بود، اما در دولت قبل شاهد پیگیری مجدانه نبودیم؛ لذا تیم مذاکره کننده در دور جدید مذاکرات باید با هدف لغو تحریم‌ها وارد میدان شود و چیزی جز لغو تمام تحریم‌ها را نباید دنبال نکند.

نوش‌آبادی با بیان اینکه مذاکرات فرسایشی به نفع مردم و کشور نیست، اظهار کرد: طرف‌های مقابل باید مجاب شوند و بدانند که ایجاد کننده مانع و گره در اجرای تعهدات بودند و اگر می‌خواهند آرامش، صلح و امنیت در کشورشان حاکم شود، باید پیش قدم شوند.

وی در ادامه یادآور شد: قانون اقدام راهبردی پشتوانه تیم مذاکره کننده است و تیم ایرانی با توجه به قابلیت جمهوری اسلامی در غنی سازی ۶۰ درصدی، رهنمود‌های رهبری و خطوط قرمز تعیین شده به گفتگو بپردازد و موضع قاطع جمهوری اسلامی باید به صورت شفاف مطرح شود.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است: در صورتی که توافق حاصل نشود، ایران غنی سازی و دستاورد‌های صلح آمیز هسته‌ای خود را دنبال می‌کند. ما در صورتی نسبت به توقف کاهش تعهدات اقدام می‌کنیم که طرف مقابل کوتاهی و قصور خود را بپذیرد و نسبت به جبران خساراتی که به ایران زده، اقدام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تیم مذاکره کننده هشدار لازم را داده؛ مذاکرات برای مذاکره نیست، لغو تمام تحریم‌ها و جبران خسارات جمهموری اسلامی باید در دستور کار تیم مذاکره کننده باشد.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما