شناسهٔ خبر: 51071455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روند نزولی تعداد بستری بیماران کرونایی در جهرم

درصد ابتلا بالا به کرونا در شهرستان جهرم همچنان بالاست، اما وضعیت شهرستان زرد است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه ملاک رنگ‌بندی کرونا تعداد بیماران بستری در یک روز است گفت: اگر چه درصد ابتلای کرونا در جهرم همچنان بالاست، اما تعداد بیماران بستری در هفته گذشته روندی نزولی داشته است و وضعیت زرد است.
محمد رحمانیان در جلسه کمیته شهرستانی مبارزه با کرونا افزود: در هفته گذشته آمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه سیر نزولی داشته است که وضعیت جهرم را به سمت زرد کشاند.
وی اظهار داشت: ماندن در این وضعیت و یا خارج شدن از آن به میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن مابقی افراد جامعه بستگی دارد.
رحمانیان با اشاره به شاخص رنگ‌بندی کرونا در سامانه ماسک افزود: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ نفر بستری شوند، وضعیت زرد، ۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، وضعیت نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، وضعیت قرمز می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: در دو هفته گذشته اغلب بیماران بستری در بیمارستان، از جوانان بوده اند که درصد بالایی از آن‌ها هیچ دز واکسنی دریافت نکرده‌اند.
وی بیان کرد: متأسفانه گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال کم‌ترین میزان دریافت واکسن را در جهرم به خود اختصاص داده اند.
رحمانیان از سالمندان بالای ۶۰ سال که ۴ ماه از دریافت دز دوم واکسنشان (سینوفارم و برکت) گذشته است خواست حتما برای دریافت دز سوم یا بوستر به مراکز واکسیناسیون جهرم مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه واکسیناسیون نقش چشمگیری در کاهش مرگ و میر بیماری کرونا دارد گفت: ۹۰ درصد افراد فوت شده در روز‌های گذشته یا سابقه واکسیناسیون نداشتند و یا فقط یک دز واکسن را دریافت کرده بودند. همین طور دیر مراجعه کردن و قرار گرفتن فرد در شرایط وخیم بیماری از دیگر دلایل فوت این افراد بوده است.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما