شناسهٔ خبر: 51068840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌مدیرکل ارشاد هرمزگان: ‌بوستان هنر، خانه هنرمندان و گذرهای فرهنگی در بندرعباس احداث شود

گروه استان‌ها ـ چهاردهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به منظور بررسی وضعیت فرهنگی این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ظهر امروز چهاردهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور اعضای شورا و رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در سخنان آغازین این جلسه ابراز داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در یکی دو سال گذشته در زمانی که هیچ کس حاضر نبود کار تحویل یا کفن و دفن اموات را انجام دهد حدود 12 نفر نیرو در آرامستان بندرعباس توسط شهرداری بندرعباس استخدام شد.

وی افزود: بعد از حدود 14 الی 15 ماه از حضور آنها و با توجه به اینکه قراردادی با آنها بسته نشده است و بیمه برای آنها پرداخت نمی‌شود لازم است سریعا تکلیف آنها روشن شود چرا که این قصورها در حق آنها مشکل آفرینی می‌کند.

رئیس شورای شهر  بندرعباس تاکید کرد: نیروهایی که در آرامستان به کار گرفته شده‌اند با قراردادهای 37 روزه و با حقوق 2 میلیون تومانی کار می‌کنند.

وی بیان کرد: موضوعی که دغدغه پرسنل شهرداری است موضوع پرداخت اضافه کار است که باید بر اساس عدالت تقسیم شود؛ اما کم شدن اضافه کاری نیروهای شرکتی موجب بی‌عدالتی می‌شود و 30 ساعت اضافه کاری آنها باید مدنظر شهرداری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: ما باید یک روز را به عنوان روز بندرعباس مشخص کنیم که در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز ثبت شود.
در ادامه 2 نفر دیگر از اعضای شورای شهر بندرعباس یعنی عیسی عباسی و حجت الاسلام والمسلمین حیدری سراجی نطق‌هایی پیش از دستور در خصوص نیاز فعالیت بیشتر شهرداری برای حل مشکلات شهر انجام دادند.

بعد از نطق این 2 عضو شورای شهر نوبت به سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان رسید.

رضا کمالی زرکانی اظهارداشت: فرهنگ به منزله روح یک شهر است و شهرداری‌ها بایست روح و جسم یک شهر را همزمان با هم رشد دهند چرا که اگر اگر همه امکانات فیزیکی را در یک شهر مهیا کنیم اما به روح فرهنگی آن توجه نکنیم زندگی مطلوبی شکل نخواهد گرفت.

کمالی بیان کرد: استان هرمزگان از لحاظ فرهنگی افتخارات بسیاری دارد و کتابخانه‌های غرب هرمزگان نشانگر این است که ظرفیت ثبت هرمزگان بعنوان یکی از پایتخت‌های کتاب کشور وجود دارد و متولی آماده‌سازی زیرساخت‌های پایتخت کتاب در کشور شهرداری‌ها هستند که لازم است شهرداری بندرعباس نیز در این امر توجه جدی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: از دیگر افتخارات هرمزگان این است که اکثر هنرمندان آن را قشر فرهیخته معلم تشکیل می‌دهد و این امر نشان می‌دهد که آموزش و پرورش استان تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی استان داشته است از این رو لازم است به پاس زحمات آنها بوستانی در بندرعباس تحت عنوان بوستان هنر و یا اینکه حتی الامکان خانه هنرمندان احداث شود.

وی عنوان کرد: ایجاد گذرهای فرهنگی در سطح شهر بندرعباس می‌تواند آغاز برندسازی برای این شهر باشد از این رو 2 نقطه را در نظر گرفته‌ایم که حدفاصل مسجد گله داری تا حمام گله داری و حدفاصل میدان انقلاب تا ساحل بتوان در آنجا گذر فرهنگی ایجاد کرد.

کمالی با اشاره به وضعیت تالار فرهنگی بندرعباس هم گفت: ما برای احیای این تالار در حالی که شخص وزیر و استاندار وقت می‌گفتند دیگر نمی‌توان کاری کرد تلاش کردیم و جلوی تخریب آن را گرفتیم اما شهرداری بندرعباس هیچ گونه همکاری با ما ندارد و به هیچ وجه پروانه آن را صادر نمی‌کند تا بتوانیم ساخت و ساز آن را آغاز کنیم.

همچنین پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست برای ثبت روز بندرعباس در تقویم ملی اولین روز از هفته هرمزگان بود که اعضای شورا بیشتر با تاریخ 30 آذر موافق بودند.

انتقاد از عملکرد سامانه 137 شهرداری بندرعباس در پاسخگویی به مردم، انتقاد از عدم ارائه برنامه توسط شهردار جدید بندرعباس به شورای اسلامی شهر، انتقاد عدم وجود سند توسعه قرآنی در هرمزگان و انتقاد از عدم نظارت به محتوی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر بندرعباس از موارد مطروحه دیگر در این نشست بود.
در دستورکار دوم نیز پس از گزارش مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس و اعلام نظر کمیسیون حقوقی شورای شهر در رابطه با تمدید قرارداد دکه‌های نشریاتی سطح شهر اعضای شورا با این موضوع موافقت نکردند.

انتهای پیام/ش

نظر شما