شناسهٔ خبر: 51071832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر بندرعباس: شهردار هنوز برنامه کاری نداده است

بندرعباس-ایرنا-عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: چهارماه از آغاز فعالیت شورای جدید و یک ماه از شروع به کار شهردار گذشته اما شهردار هنوز برنامه ارائه نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا حیدری روز یکشنبه در چهاردهمین نشست شورای شهر افزود:"دوران ماه عسل شورا و شهرداری تمام شده و زمان اجرای کار جدی رسیده است. "

وی تصریح کرد: شهردار باید برای اداره شهر رویکرد مشخص داشته باشد و تمرکز خود را از منابع مالی غیرپایدار زمین فروشی و تراکم فروشی و جریمه های کمیسیون ها به سمت جذب سرمایه گذار ملی و بین المللی ببرد.

یک عضو دیگر شورا نیز در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: نسبت به عملکرد بازرسی و پیگیری شهرداری نقدهای جدی وجود دارد و مردم از عملکرد مرکز اعلام مشکلات (سامانه ۱۳۷) راضی نیستند.

انتقاد از برنامه های نمایشی مدیران شهرداری

عیسی عباسی همچنین عملکرد برخی مدیران شهرداری را نمایشی و عوام فریبانه توصیف کرد و گفت: این دسته از مدیران هیچ ایده ای و برنامه ای را دنبال نمی کنند و مردم حتی حوصله دنبال کردن اخبار آنها را هم ندارند.

این عضو شورا تصریح کرد: مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری باید با صراحت بگویند مشکل رها شدن شاخت پایانه مسافربری جدید بندرعباس چیست و چرا این پروژه پس از " میلیاردها تومان هزینه " و فرسودگی پایانه فعلی ساخته نشده است.

تبلیغ سگ و ناخن دغدغه عضو شورا

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که مهمان شورا بود اظهار داشت: تبلیغ و تصویر سگ (کلینیک های درمان حیوانات خانگی) و ناخن زنان (آرایشگاه های زنانه) روی بیلبوردهای شهری قابل تحمل نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه از شهرداری سوال کرده ایم و پاسخ داده اند که مجوز این تبلیغات را ما نداده ایم.

عباسی برای دومین بار طی ۲ماه گذشته، این موارد را خلاف شرع دانست و خواستار اقدام فوری و قاطع برای جمع کردن این تبلیغات شد.

۱۸۰ ساعت اضاه کار برای "کارنکن ها"

رییس شورای شهر بندرعباس نیز با طرح موضوع اضافه کار در شهرداری اظهار داشت: نیروهای شرکتی که حقوق آنها چهار میلیون تومان است، ۳۰ساعت اضافه کار می گیرند و در مقابل برخی نیروهایی که کار هم نمی کنند و حقوق ۱۵میلیون تومانی دارند در شهرداری بندرعباس ۱۸۰ساعت اضافه کاری دریافت می کنند که شهرداری باید به این موضوع رسیدگی کند.

فاطمه جراره همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت نیروهای آرامستان شد و اظهار داشت:در دوران اوج کرونا که کار آرامستان هم زیاد بود و در شرایطی که کسی حاضر به کار در آرامستان نبود، شهرداری ۱۲نفر را بدون قرارداد و بیمه استخدام کرده است که اکنون با مشکلات جدی روبرو شده اند.

به گفته رییس شورای شهر بندرعباس حقوق این افراد ماهانه ۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان است و بیمه هم ندارند و قراردادهایشان هم ۲۷روزه است.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خواستار تصویب و نامگذاری یک روز خاص به نام بندرعباس شد.

رضا کمالی زرکانی اظهارداشت: فرهنگ روح یک شهر است و شهرداری‌ باید زمینه ساز رشد همزمان کالبد و روح شهر باشد.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های شخصی غرب هرمزگان نشانگر وجود یک ظرفیت برای معرفی این استان به عنوان پایتخت کتاب کشور است که تحقق آن نیازمند همکاری دستگاه های مختلف از جمله شهرداری است.

کمالی زرکانی ایجاد گذرهای فرهنگی در سطح شهر بندرعباس را یکی دیگر از نیازهای بندرعباس دانست و اضافه کرد: برای این کار حدفاصل مسجد گله داری تا حمام گله داری و حدفاصل میدان انقلاب تا ساحل را پیشنهاد می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تالار مرکزی بندرعباس قرار بود براساس حکم های قضایی و قانونی تخریب شود که با پیگیری جلوی اجرای حکم تخریب را گرفتیم اما اکنون شهرداری برای صدور پروانه ساختمان همکاری نمی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار راهکاری برای موضوع جریمه ساخت تالار مرکزی قبل از گرفتن پروانه ساختمان شد.

وی در پاسخ به انتقادها درباره بیلبوردهای تبلیغاتی نیز گفت: اداره نظارت بر اماکن عمومی (نیروی انتظامی) متولی برخورد و جمع کردن تبلیغات غیرمجاز است.

نشست علنی شورای شهر با ۴۰دقیقه تاخیر آغاز شد و با وجود دعوت از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی شورا در نشست حاضر نبود.

نظر شما