شناسهٔ خبر: 51066147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخشش مستند فیلمساز جوان چهارمحال و بختیاری در مسکو+فیلم

مستند فرزندان خونیار فیلمساز جوان چهارمحال و بختیاری دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند چهل و یکمین جشنواره جهانی روسیه را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مسئول انجمن سینمای جوانان استان گفت: این اثر به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی در بخش رقابتی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی دانشجویی VGIK روسیه به نمایش در آمد و موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

ناصر قائدی افزود:ستند فرزندان خونیار در مدت زمان 30:00 دقیقه روایت رنج و سختی‌های زندگی دو خواهر و دو برادر سالخورده از یک خانواده محروم در یکی از روستا‌های سخت گذر و دورافتاده بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ است که پا به سن گذاشته و هیچکدام ازدواج نکرده اند و مردم آنها را طلسم و نفرین شده می دانند.

به گفته وی، در چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم‌های دانشگاه سینمایی روسیه، ۸۶ اثر سینمایی به نمایندگی از ۴۸ کشور جهان با یکدیگر رقابت کردند.

این مستند پیش از این عناوین بهترین تدوین سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بهترین مستند جشنواره ملی رضوی، منتخب ۶۹ امین جشنواره ترنتو ایتالیا و منتخب سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت را به دست آورده بود.

<div id="video-display-embed-code_7306938"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3289683/7306938?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما