شناسهٔ خبر: 51066038 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران:

واکسیناسیون ۴ میلیون مهاجر افغانستانی دستاورد بزرگی برای ایران است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران فارغ از ملیت و وضعیت اقامت، خدمات واکسیناسیون علیه کرونا را دریافت می‌کنند و این دستاورد بزرگی برای ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جعفر حسین روز یکشنبه در همایش ملی «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» در سالن همایش‌های رازی افزود: فراهم کردن واکسن علیه کرونا برای مهاجرانی که در ایران زندگی می‌کنند، کار بزرگی توسط دولت این کشور است.

وی اظهار داشت: با گسترش واکسیناسیون عمومی میزان مرگ و میر به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده و مبتلایان به کرونا در ایران کاهش یافته و اکثر استان‌ها از وضعیت قرمز خارج شده و آبی و نارنجی هستند.

جعفر حسین ادامه داد: باید برنامه واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی در ایران کامل‌تر و وضعیت بهتر شود.

مطالعه اثر بخشی ۳ واکسن

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت با همکاری وزارت بهداشت ایران مطالعه اثربخشی واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و برکت را انجام می‌دهد تا میزان موثر بودن آن را استخراج کند.

گواهی کیفیت سازمان جهانی بهداشت به ۲ واکسن ایرانی
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران افزود: حدود یک میلیون نفر در ایران دز سوم واکسن را دریافت کرده اند و در حال تلاش و کمک به انستیتوپاستور برای پاستوکووک و برکت هستیم تا مستندات خود را در مورد واکسن تکمیل و گواهی کیفیت سازمان جهانی بهداشت را دریافت کند تا صادرات به کشور‌های منطقه، آفریقا و کم درآمد داشته باشند.

جعفر حسین افزود: از ابتدای امسال در ایران خدمات خوبی با واکسیناسیون عمومی انجام شد و با ورود واکسن و تولیدات داخلی پوشش کاملی در این امر صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در مورد واکسن سینوفارم در شهریور ماه، ۲۷ میلیون دز به ایران تحویل داده شده و اکنون بیش از ۹۰ میلیون دز این نوع واکسن، استرازنکا، پاستوکووک، برکت و ... در کشور تامین شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: بیش از ۱۶۰ میلیون دز واکسن در ایران موجود است و به فراخور نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ایران در اوج توانایی واکسیناسیون عمومی و گاهی تزریق یک و نیم دز واکسن روزانه جزو کشور‌های پیشرو در منطقه و خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا، همایش «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تجلیل از دست اندرکاران این رخداد مهم و نمایش فعالیت و عملکرد نظام سلامت دولت سیزدهم در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

نظر شما