شناسهٔ خبر: 51064766 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بانوان هندبالیست در راه مسابقات جهانی

تمرینات آماده‌سازی تیم ملی هندبال بانوان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در تهران پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ۲۰ روز پیش کادرفنی تیم ملی هندبال بانوان بهترین بازیکنان را برای حضور در اردو‌های آماده سازی دعوت کرد و در پایان اردوی نخست کادرفنی نام ۱۸ هندبالیست را برای حضور در اردوی دوم اعلام کرد.

<div id="video-display-embed-code_7305985"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3289479/7305985?width=400&height=300"></script></div>

در روز‌های پایانی اردو‌های تمرینی، سرمربی تیم ملی مردان تماشاگر ویژه مراحل آماده سازی بانوان بود، وی در این خصوص گفت: حس انگیزه، تلاش و مبارزه را در این تیم می‌بینم، آن‌ها برای ما نمونه و الگو هستند، اما ایران در مسابقات قهرمانی جهان در گروه سختی قرار دارد.

فرناندز افزود: نروژ و رومانی تیم‌های بزرگی هستند و قزاقستان هم عملکرد خوبی داشت. یک تیم ملی برای رشد باید قدم به قدم پیش رود و امکانات و تجربه بین المللی داشته باشد. برای حضور در این تورنمنت برگزاری چند دیدار تدارکاتی هم مهم است، اما تیم ملی ایران در حالی راهی مسابقات می‌شود که چنین بازی‌هایی نداشته است.

سرمربی تیم ملی هندبال مردان، گفت: تیم ما مقابل نروژ و رومانی شانس خیلی کمی دارد. همه باید از حضور در مسابقات لذت ببریم و اصلا عجله نکنیم. این تیم نشان داد که شخصیت و انگیزه لازم را دارد که در آن شرایط سخت که مربی در بیمارستان بود مقابل اردن میزبان برنده میدان بود و سهمیه کسب کرد.

خط خوردن برخی بازیکنان که سابقه طولانی در اردو‌های تیم ملی داشتند تاحدودی در روز‌های اخیر بحث برانگیز بود که مشاورفنی تیم ملی هندبال بانوان در این خصوص، اظهار داشت: فلسفه فدراسیون هندبال توجه به جوانان است و برای رسیدن به این سیاست نیاز داشتیم که فضای کسب تجربه را برای ملی پوشان جوان هم باز کنیم از آنجایی که در مسابقات آسیایی قدرت ریسک ندارم نمی‌توانم اقدام به جذب جوانان در تیم ملی کنم.

عزت اله رزمگر افزود: در شرایط کنونی رقابت‌های جهانی نمی‌شود توقع مدال آوری و کسب نتیجه داشت، اما با دعوت از بازیکنان جوان و آینده ساز فرصت کسب تجربه را برای آن‌ها فراهم می‌کنم تا نسل بعدی هندبال بانوان ایران پرقدرت و باتجربه‌تر در میادین حاضر شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: نخستین بار در تاریخ ورزش‌های گروهی تیم بانوان ایران با رعایت حجاب اسلامی در رقابت‌های بزرگ جهانی حاضر می‌شود و می‌تواند از این طریق فرهنگ کشورمان را به دیگر کشور‌ها نشان دهد.

افسانه دهقانی افزود: تیم ملی هندبال بانوان در دور مقدماتی با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه است و در مسابقات جهانی کار سختی را در پیش دارد، آن‌ها نخستین بازی خود را جمعه ۱۲ آذر مقابل تیم ملی رومانی برگزار می‌کند.

تیم ملی هندبال بانوان ایران ۱۰ آذر تهران را به مقصد اسپانیا ترک می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما