شناسهٔ خبر: 51064268 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نکات طلایی برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

دانشگاه های کانادا با داشتن استانداردهای بالای آکادمیک، راه را برای داشتن یک آینده خوب همراه با درآمد خوب در این کشور برای تحصیل کرده های خود، هموار می کند. با وجود کیفیت سطح آموزشی، تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای هم تراز آن مانند انگلستان و ایالات متحده آمریکا بسیار به صرفه تر و ارزان تر است. جامعه چند فرهنگی و  آموزش با دو زبان جهانی انگلیسی و فرانسه از ویژگی های هیجان انگیز این کشور فرصت هاست.

صاحب‌خبر -

رتبه بندی دانشگاه های جهان (QS )که سالیانه منتشرمی شود، 18دانشگاه کانادا را در لیست 500 دانشگاه برتر جهان نشان می دهد. بالاترین رتبه را دانشگاه تورنتو (University of Toronto)  با رتبه هجدهم در جهان و دو دانشگاه دیگر این کشور در بین 50 دانشگاه برتر جهان دارند : دانشگاه مک گیل (McGill University) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Colombia University) .

یکی از مزیت های تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در بالاتر از دیپلم در کانادا به پایان رسانده اند، می توانند پس از اتمام تحصیلات درخواست ویزای کار پس از تحصیل دهند. این ویژگی باعث می شود تا دانشجویان بتوانند پس از فراغت از تحصیل، در کانادا بمانند و تجربه کار کانادایی کسب کنند. سابقه کاری بدست آمده در این دوره، به آن ها این امکان را می دهد تا برای اقامت دائم از طریق (Canadian Experience Class (CEC یا همان تجربه کانادایی اقدام نمایند.

آیا بدون داشتن مدرک زبان می شود برای ویزای تحصیلی اقدام کرد؟

ویزای تحصیلی کانادا نیز مانند سایر روش های مهاجرتی به کانادا الزامات خاص خود را دارد. در مورد اخذ ویزای تحصیلی برای دانش آموزان مدرسه ارائه نمره زبان الزامی ندارد ولی این مورد برای دانشگاه ها و کالج ها در کانادا به این سادگی نیست.

دانشگاه ها و کالج ها در کانادا برای پذیرش متقاضیان در مقاطع بالاتر از دیپلم، هر یک شرایط خود را دارند. در بیشتر کالج ها در کانادا نمره 6.5 آیلتس نمره قابل قبولی به نظر می رسد؛ هر چند بعضی کالج ها نمره کمتری را طلب می کنند. اگر متقاضی نمره مد نظر کالج را ندارد یا پایین تر از سطح مد نظر است، پذیرش متقاضی به صورت مشروط یا کاندیشنال امکان خواهد داشت. دانشجو قبل از شروع دوره باید یک دوره آموزش زبان که بستگی به سطح زبان متقاضی ممکن است از 3ماه تا یک سال باشد، را بگذراند.

کالج ها این دوره پیش نیاز را یا خودشان ارائه می کنند یا برخی موسسات زبان طرف قرارداد با آن ها. پس از گذراندن دوره زبان و نیز قبولی در آزمون آن و گرفتن نمره مد نظر موسسه، دانشجو قادر است تا دوره اصلی تحصیلی خود را شروع کند.

امکان تحصیل در دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

پاسخ هم بله است و هم خیر. این موضوع بستگی به سطح مقطع تحصیلی و نیز رتبه موسسه دارد. در مقطع کارشناسی دانشگاه هایی که در رتبه بین المللی جایگاه بهتری نسبت به بقیه دارند، معمولا نمره زبان مورد  نظر خود را اعلام می کنند ولی با این حال در این مقطع، بیشتر دانشگاه دانشجویان فاقد مدرک زبان را به صورت کاندیشنال می پذیرند و دانشجو دوره زبان قبل از تحصیل خود را باید بگذراند.

پذیرش مشروط در دوران کارشناسی ارشد کمی دشوارتر است. اگر دوره ارشد آموزش محور باشد در موارد کمی پذیرش مشروط ارائه می شود اما در دوره های ارشد تز محور معمولا ارائه مدرک زبان الزامی است.

در دوره دکترا دانشجو باید حداقل نمره زبان خواسته شده توسط دانشگاه مورد نظر را ارائه دهد و تقریبا پذیرش به صورت مشروط برای دانشجویان این مقطع منتفی است.

نکات طلایی برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

شاید به نظر خیلی از کسانی که در سطح مهارت زبان کافی برای تحصیل در کانادا قرار ندارند، پذیرش کاندیشنال راه حل خوبی باشد.

ما به عنوان مشاور شما در امر تحصیل و اقامت دائم کانادا توصیه می کنیم تا قبل از پذیرش در دانشگاه و یا کالج سعی کنید در کشور خود، مهارت های زبانی خود را تقویت کنید زیرا به دلایل زیر این مورد می تواند برای شما بهتر باشد :

  1. با اضافه شدن دوره زبان به دوره تحصیلی در کانادا، شما متحمل هزینه های اضافی دوره های پیش نیاز زبان نیز خواهید شد. در کشور خودمان گذراندن کلاس زبان بسیار کم هزینه تر خواهد بود.
  2. هنگامی که افسر اداره مهاجرت پرونده شما را برای دادن استادی پرمیت بررسی می کند، با دیدن مدرک زبان شما، این موضوع که شما فقط برای تحصیل به کانادا می آیید و دلیل دیگری برای سفر به کانادا ندارید، برایش قانع کننده تر است و این می تواند در موفقیت پرونده شما برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا موثر واقع شود.
  3. اخذ ویزای تحصیلی کانادا شاید به نظر آسان بیاید ولی با توجه به آمار، داشتن یک وکیل یا مشاور مهاجرتی مجرب و باسابقه به خاطر محدودیت ها و پیچیدگی های زیادی که در امر مهاجرت به کانادا، وجود دارد و قوانین و شرایط متفاوتی که مدام تغییر پیدا می کنند، می تواند سهم موثری در موفقیت پرونده شما داشته باشد.

افراد واجد شرایط برای امور مهاجرتی چه کسانی هستند؟

قوانین اداره مهاجرت کانادا سه گروه را برای انجام مشاوره در امور مهاجرتی کانادا و قبول پرونده های مهاجرتی و اجرا به رسمیت می شناسد که می توانند برای انجام و ارائه خدمات وجه دریافت کنند. افرادی که جزء این سه دسته نمی شوند در صورت انجام امور مهاجرتی اعم از مشاوره و سایر موارد، مرتکب جرمی می شوند که می تواند منجر به جریمه صد هزار دلاری و نیز تا 5 سال زندان شود. این سه گروه شامل موارد زیر می شود:

  • مشاورین عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا ICCRC
  • وکلای مجاز به فعالیت و عضو انجمن Canadian Provincial and territorial law society در کشور کانادا (وکلای غیر کانادایی شامل این گروه نمی شوند.)
  • اعضای نوتری Notary در استان کبک کانادا که عضو Chambre des Notaire du Quebec باشند.

شما می توانید برای یافتن فرد مجرب و دارای صلاحیت، با وارد کردن نام و نام خانودادگی و شماره لایسنس شخص مورد نظر، اطمینان حاصل کنید که وی در لیست ICCRC یا شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا وجود داشته باشد. با استعلام شماره پروانه و مدارک فرد مورد نظر، برای شما مشخص می کند که طرف قرارداد شما مشاور و یا وکیل رسمی مهاجرت کانادا و در واقع صاحب مجوز این کار هست یا نه؟

شرکت حقوقی مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت آقای مهیار حلاج پور عضو رسمی شورای قانون گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا ICCRC با شماره پروانه R520250 در تورنتو، دارای مجوز قانونی در زمینه اقدام برای انواع روش های مهاجرتی کانادا مانند برنامه های کلاس تجاری و کاریابی خارجی، ادامه تحصیل در موسسات معتبر بین المللی و ...، در کنار موکلین محترم خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایشان می توانید به وبسایت رسمی مجموعه مهاجرتی کاناداپاس و یا ویدئوی درباره کاناداپاس در آپارات مراجعه فرمایید.

مهیار حلاج پور مشاور و همچنین مدیر شرکت سرمایه گذاری و شتاب دهنده استارت آپ i3 capital inc ،صاحب امتیاز و مدیر شرکت کاریابی بین المللی مهیار (دارای مجوز از وزارت کار در ایران) می باشد. در امر اخذ ویزای تحصیلی کانادا، کاناداپاس مفتخر است که بگوید امکان دریافت پذیرش تحصیلی در بیشتر از 1000 مرکز و موسسه آموزشی از دبستان تا بهترین دانشگاه های کانادا را برای شما موکلین محترم فراهم آورده است.

نظر شما