شناسهٔ خبر: 5106422 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حجی زواره، دومين نماينده ايران روی شياپ چانگ

بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندوي قهرمانی جهان، از صبح امروز به میزبانی روس‌ها آغاز و تكواندوكاران اوزان 58- كيلوگرم و 46- كيلوگرم زنان رقابتهاي مرحله مقدماتي خود را پيگيري كردند و فردا (چهارشنبه) مسعود حجي زواره نماينده ايران در دومين روز اين مسابقات خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، بيست و دومين دوره مسابقات تكواندوي قهرماني جهان (G12)، از صبح امروز (سه شنبه) با حضور 875 تكواندوكار از 136 كشور و با برگزاری رقابتهای دو وزن ۵۸- کیلوگرم مردان و ۴۶- کیلوگرم زنان در سالن "تراكتور" شهر چليابيسنك رسما آغاز شد.

فردا (چهارشنبه) و در دومين روز اين مسابقات، مسعود حجي زواره نماينده وزن 74- كيلوگرم كشورمان در اين رقابتها در نخستين گام بايد با "چنوف زاكاريا" از الجزاير رقابت كند. اين تكواندوكار جوان تيم الجزاير كه يكسال است به رده سني بزرگسالان آمده در كارنامه خود مدال برنز رقابتهاي قهرماني قاره آفريقا را در اختيار دارد كه البته در وزن 68- كيلوگرم بدست آمده است.

حجي زواره در صورت پيروزي در اين ديدار، بايد با يكي از نمايندگان كرواسي و غنا رقابت كند. "احمد ساما" از غنا مدالي را در كارنامه ندارد اما "توني كانائت" (نماينده كروات‌ها) در رقابتهاي جام پادشاهي هلند 2015 به مدال برنز دست يافته كه البته اين عنوان با قبول شكست برابر نماينده كشورمان (سيد محمد رفيعي) كسب شد.

در اين روز رقابتهاي مرحله مقدماتي وزن 49- كيلوگرم زنان نيز برگزار مي‌شود كه ايران نماينده ندارد.

گفتني است؛ رقابتهاي مرحله نيمه نهايي و نهايي وزن 58- كيلوگرم نيز فردا (چهارشنبه) برگزار مي‌شود كه فرزان عاشوزراده در مرحله نيمه نهايي و براي راهيابي به فينال به مصاف نماينده روسيه خواهد رفت.

این دوره از مسابقات به مدت 7 روز و در 8 وزن جهاني برگزار می شود که تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

منبع: سایت فدراسیون تکواندو

نظر شما