شناسهٔ خبر: 51056112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صحن علنی|

بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در مجلس/ غضنفرآبادی: سوابق «نوری» درخشان است/ نوری: دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید به فرآیند تربیت بازگردند

صلاحیت و اخذ رای اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

موسی غضنفرآبادی در موافقت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: همه می‌دانیم آموزش و پرورش پایه علمی و فرهنگی کشور ماست لذا اگر آموزش و پرورش خوب عمل کند بخش عزیمی از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به سوابقی که از وزیر پیشنهادی سراغ داریم، باید گفت ایشان می‌توانند این جایگاه را پر کنند.

این نماینده مجلس گفت: آقای «نوری» در جلساتشان با نمایندگان تاکید داشتند که برای گام دوم تنها بستری که درک نشده همین آموزش جوانان است و باید روی این موضوع کار شود. 

غضنفرآبادی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سوابق درخشانی دارد، بیان داشت: یکی از محورهای مورد توجه وزیر پیشنهادی توجه به مناطق محروم در مباحث تعلیم و تربیتی است.

هاجر چنارانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز ما به وزیری رای می‌دهیم که هم موافق دارد و هم مخالف.

وی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید چه برنامه‌ای برای اجرای لایحه رتبه‌بندی دارد و قرار است این برنامه را به چه صورتی عملیاتی کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگویید در راستای ایجاد اعتبارات آموزش و پرورش در برنامه هفتم چه اقدامی انجام خواهد داد. شما ده سال است از بدنه آموزش و پرورش فاصله گرفتید.

نوری: دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید به فرآیند تربیت بازگردند

یوسف نوری، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در ادامه در دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس گفت: امیدوارم بتوانم در سایه رای اعتماد نمایندگان حافظی امین برای اعتماد رئیس‌جمهور و همراه صدیق برای جامعه فرهنگیان کشورم باشم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های بنده ذیل مرامنامه تربیتی دولت سیزدهم هست که خود را متعهد به اجرا و پیگیری آن می‌دانم و معتقدم باید در قبال عدم رعایت آن پاسخگو باشم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: به فضل الهی گام دوم انقلاب اسلامی جهشی به سمت تمدن نوین اسلامی خواهد بود و آنچه این جهش را ممکن می‌سازد پرورش نسلی تمدن ساز است.

نوری تاکید کرد: تصور بنده بر این است تا زمانی که نتوانیم نمونه عینیت یافته انسان تراز انقلاب اسلامی و الگوی مکتب تربیتی امام خمینی (ره) را پیش‌روی نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم، سیاست و برنامه آموزشی نامفهوم خواهد بود.

وی بیان داشت: تاکنون وضعیت آموزش و پرورش به یک وضعیت درون سازمانی تقلیل داده‌ایم و باید این مسئله تغییر کند و باید به تربیت به مانند یک دغدغه ملی نگاه کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام دستگاه‌های متولی تربیت انسان هستند و میدان‌داری آن بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. تجارب جهانی نشان می‌دهد کشور‌های پیشرفته دنیا سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده‌اند چراکه آموزش و پرورش نقش موثری در افزایش تولید ملی از طریق ایجاد ارزش افزوده دارد و اگر به پیشرفت اهمیت می‌دهیم باید بدانیم سرمایه این پیشرفت در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تربیت ابزار و مسیر توسعه نیست و بلکه هدف توسعه است، گفت: این توسعه است که باید در خدمت تربیت انسان قرار گیرد و تمامی برنامه‌های توسعه باید با نگرش تربیتی تبیین شود.

نوری بیان داشت: همچنین ما برای تحول در نظام آموزشی و بازسازی منزلت و کرامت معلم بیش از همه نیازمند همگرایی و همدلی و هم زبانی دولت و مجلس هستیم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش تصریح گرد: همچنین بنده احیای دانشگاه فرهنگیان را جز اولویت‌های اصلی خود قرار خواهم داد. همچنین بسیاری از دانش‌آموزان از تحصیل بازمانده‌اند و باید هرچه سریعتر به فرآیند تربیت بازگردند.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: راهبری آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت محتوا در بستر یادگیری الکترونیک و فضای مجازی به عنوان بازوی کمکی مدرسه ونه جایگزین آن در راستای توزیع عادلانه فرصت‌های تربیتی استفاده خواهد شد.
 

انتهای پیام/