شناسهٔ خبر: 51054716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار ورزشی

صاحب‌خبر -

ایران پولدارترین بدهکار دنیای فوتبال!

ورزش سه نوشت:در شرایطی که شکایات زیادی علیه تیم‌های ایرانی در فیفا مطرح است، فوتبال ایران قادر به دریافت طلب خود به دلیل تحریم‌ها نیست.
بحث محکوم شدن باشگاه‌های ایران در شکایت بازیکنان و مربیان خارجی بحثی است که همواره در فوتبال ایران وجود داشته و همیشه برچسب بی پولی به باشگاه‌های ایران زده می‌شود. اما رفیعی، حقوقدان فدراسیون فوتبال، نظر دیگری دارد و معتقد است اگر طلب باشگاه‌ها و فدراسیون از فیفا و ای‌اف‌سی گرفته شود هیچ مشکل مالی‌ای در تیم‌های بزرگ ایران وجود نخواهد داشت.
رفیعی در خصوص مشکلاتی که در پرونده ویلموتس وجود دارد توضیح داد: عمده مشکلاتی که در این پرونده پیش آمد مسائل مربوط به تحریم بود و حتی به ستاد مقابله با تحریم در ترکیه رفتند. کمتر سابقه دارد در دنیا جایی شبیه پرونده های ما باشد شما پرونده شفر، استراماچونی و کالدرون را هم که نگاه کنید در خصوص مشکلات تحریمی است.
او در خصوص پنجره بسته پرسپولیس به خاطر شکایت کالدرون گفت: الان باشگاه پرسپولیس تلاش کرده پول را به کالدرون برساند تا از این مشکل نجات پیدا کند. همه شاهد این بودند در پرونده کالدرون چه گذشت و هیچ وقت پرسپولیس نگفتند پول نداریم. اتفاقا همین الان ده‌ها میلیارد پول پرسپولیس در AFC غیرقابل استفاده است. ما پول داریم ولی نمی‌توانیم استفاده کنیم.

 

اعتراض جامعه کشتی به انتخابات کمیسیون ورزشکاران

 

جامعه کشتی کشور به انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اعتراض کرد. پس از برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک حسن یزدانی دارنده مدالهای طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان در کشتی آزاد و محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی با رأی ورزشکاران واجد شرایط بعنوان عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند. بر این اساس 15 نماینده کمیسیون ورزشکاران با رأی ورزشکاران واجد شرایط و از طریق انتخابات بعضویت کمیسیون درآمدند و 5 نفر دیگر با انتصاب سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند. این در حالی است که جایگاه کشتی ایران در میادین المپیک، جهانی و بازی های آسیایی کاملا مشخص است و افتخارات این رشته ورزشی در چند ماه گذشته، بارها باعث شادی دل مردم و پیام تبریک مسئولان ارشد نظام بویژه مقام معظم رهبری گشته است. جامعه ی کشتی کشور نسبت به انتصابات رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض شدید خود را اعلام می دارد و می باید با توجه به جایگاه کشتی کشور حداقل یک نماینده از قهرمانان کشتی در این انتصابات قرار داده می شد. بر این اساس حسن یزدانی و محمدرضا گرایی نمایندگان منتخب کشتی فردا در اولین نشست این کمیسیون حاضر نخواهند شد و فدراسیون کشتی اعتراض خود را به این انتخابات مهندسی شده رسما به کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام خواهد کرد.

 

اعتراض پرسپولیس برای لغو کارت زرد مهدی ترابی

باشگاه پرسپولیس در پی اعتراض رسمی به ادامه اشتباهات داوری، در نامه‌ای جداگانه خواهان برگرداندن اثر انضباطی تصمیم اشتباه داور در صدور کارت زرد برای مهدی ترابی شد.
به گزارش  ایسنا و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، در بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته ششم از بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر، به طرز عجیبی شاهد اشتباهات پی‌درپی داور، همگی به زیان پرسپولیس بودیم.
اولین مورد از این اشتباهات در دقیقه ۳۰ مسابقه به وقوع پیوست که به گواه تصاویر ویدیویی و تمام کارشناسان داوری، مدافع تیم صنعت نفت، مهدی ترابی را در محموطه جریمه و در حالی که صاحب توپ و رو به دروازه تیم مقابل بود با خطا سرنگون کرد. داور این دیدار در صحنه مذکور نه تنها ضربه پنالتی اعلام نکرد، بلکه به اشتباه به جای اعمال جریمه شخصی برای بازیکن خاطی، کارت زرد را به مهدی ترابی نشان داد. در صحنه ای دیگر گل سالم پرسپولیس در حالی که به طور کامل از خط دروازه رد شده بود مردود شناخته شد و موجب شد این تیم بیش از هر تیمی از داوری لطمه خورده باشد. باشگاه پرسپولیس پس از آن بازی، اعتراض خود در ارتباط با این صحنه را در نامه‌ای جداگانه اعلام کرد و خواستار بررسی آن و بازگرداندن کارت زرد مهدی ترابی ناشی از اشتباه داور در تشخیص بازیکن خاطی شد. رونوشت این نامه برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران نیز ارسال شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما