شناسهٔ خبر: 51053965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

اقتدار دریایی کشور مرهون روحیه خودباوری نیروی دریایی است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اینکه امروز غیورمردان نیروی دریایی ارتش مقتدرانه پهنه اقیانوس‌ها را با وجود همه کارشکنی‌ها و تهدیدات می‌پیمایند و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشند، نتیجه خودباوری و اعتماد به‌ نفسی است که انقلاب اسلامی به ما داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در آستانه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دیدار امیر دریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده هفتاد و پنجمین ناوگروه اعزامی به اقیانوس اطلس، خودباوری و اعتماد به‌ نفس ملی را از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: انسانی که اعتماد به‌ نفس نداشته و ننگ ذلت و خواری را پذیرفته باشد، شکست را به‌ راحتی می‌پذیرد، از این‌ رو در آیات و روایات اسلامی بر حفظ عزت تأکید و بیان شده که مؤمن حق ندارد خود را ذلیل کند.

وی ادامه داد: حکمرانان ایران در دوران طاغوت در برابر مردم از موضع قدرت سخن می‌گفتند اما در برابر ارباب‌های خارجی‌ خود در اوج ذلت و خواری و تسلیم فرمان آن‌ها بودند، همانند شرایط امروز حکام مرتجع منطقه که در برابر مستکبران حقیر و ضعیف هستند و بقایشان را در ارتباط با آن‌ها می‌بینند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران در بازپس‌گیری محموله نفت دزدیده شده توسط نیروهای آمریکایی گفت: اینکه دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران با توکل بر خدا و شجاعت، نفت دزدیده شده ایران توسط آمریکایی‌ها را باز پس می‌گیرند و در عرصه‌های مختلف باعث تحقیر رژیم تروریستی شده‌اند، نتیجه همین اعتماد به‌ نفس و خوداتکایی است.
وی افزود: امروز فرمانده کل قوا انسانی صالح، شایسته و شجاع است که به مسائل سیاسی و نظامی اشراف دارد و تهدیدات دشمنان هیچ تزلزلی در اراده ایشان ایجاد نمی‌کند، این‌ها نعمت‌هایی است که خداوند به ما عنایت کرده است.

حجت‌الاسلام‌ مروی ادامه داد: در هر عرصه‌ای که روی پای خود ایستادیم و بر خدا توکل و به استعداد و توانایی‌های داخلی اعتماد کردیم، موفق و پیروز شدیم؛ در دوران دفاع مقدس اعتماد به‌ نفس را نشان دادیم، در آن دوران چند موشک را به سختی وارد کردیم اما اکنون شهرک‌های موشکی داریم.
وی گفت: امروز نظامیان ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه غرور نظامی دارند و با عزت و غروری تحسین‌برانگیز دریاها را مقتدرانه و عزتمندانه درمی‌نوردند.

نظر شما