شناسهٔ خبر: 51048660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ایالت هسن آلمان اعلام شد

ویروس آفریقایی کرونا به آلمان رسید

خبرگزاری صداوسیما

مقامات بهداشتی در ایالت هسن آلمان پس از مثبت شدن تست کرونا یک مسافر بازگشته از آفریقای جنوبی احتمال آلودگی این فرد به سویه جهش یافته اومیکرون را بسیار بالا اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از برلین، مقامات بهداشتی در ایالت هسن آلمان پس از مثبت شدن تست کرونا یک مسافر بازگشته از آفریقای جنوبی احتمال آلودگی این فرد به سویه جهش یافته اومیکرون را بسیار بالا اعلام کردند.
این فرد مبتلا از آفریقای جنوبی وارد فرودگاه فرانکفورت شد و پس از مثبت بودن تست کرونایش به قرنطینه فرستاده شد.
مقامات بهداشتی ایالت هسن آلمان اعلام کردند بسیاری از نشانه‌های ابتلا به سویه جدید در تست کرونای این فرد وجود دارد و آن‌ها منتظر بررسی نهایی آزمایش‌ها هستند.
سویه جدید کرونا با نام علمی B.۱.۱.۵۲۹ و موسوم به اومیکرون به تازگی در آفریقای جنوبی و چند کشور همسایه آن شناسایی شده است.
این سویه جدید به سرعت در مناطق مختلف جهان در حال سرایت است و به اروپا هم رسیده است به طوریکه وزیر بهداشت بلژیک دیروز از شناسایی نخستین مورد ابتلا به آن در کشورش خبر داد.
ویروس شناسان اعلام کرده اند هنوز به ساختار بیولوژیکی این سویه جدید به طور کامل پی نبرده اند، اما آنچه می‌توان درباره اومیکرون گفت این است که این سویه جدید ویروس کرونا دارای ۵۰ جهش درون خود است که بیش از ۳۰ جهش آن روی پروتئین اسپایک رخ می‌دهد.
اسپایک همان پروتئینی است که واکسن کرونا برای هدف قرار دادن آن تولید می‌شود. این مقدار جهش روی پروتئین اسپایک در سویه اومیکرون دو برابر سویه دلتاست.

نظر شما