شناسهٔ خبر: 51043898 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکواندو زنان جهان؛ ایران با ۲ مدال برنز و در انتظار یک طلا

نمایندگان تکواندو بانوان ایران در رقابت‌های زنان جهان با کسب ۲ مدال برنز در انتظار یک مدال طلا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نخستین دوره مسابقات تکواندو آزاد زنان جهان با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از چهارم آذر در ریاض عربستان آغاز شده است و امروز به پایان می‌رسد.

کوثر اساسه در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم و ملیکا میرحسینی در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم ۲ مدال برنز برای تیم ایران کسب کرده اند و عصر امروز هم در فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زهرا شیدایی برای کسب مدال طلا مقابل "مارگاریتا بلیزنیاکوا" تکواندوکاری از روسیه قرار می‌گیرد.

نتایج روز اول
در نخستین روز این مسابقات، مبارزات مرحله مقدماتی و نیمه نهایی اوزان منهای ۴۶، ۶۲ و به اضافه ۷۳ کیلوگرم برگزار شد که سعیده نصیری در وزن منهای ۴۶ کیلوگرم، کوثر اساسه و نرگس میرنوراللهی در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم و زینب اسماعیلی در وزن به اضافه ۷۳ کیلوگرم نمایندگان ایران بودند.

کوثر اساسه تکواندوکار وزن پنجم ایران در نخستین گام "استاورولا دسیلا" از یونان را پیش رو داشت که با غیبت حریفش برنده اعلام شد، سپس "آشلی کرایولد" از کانادا را با نتیجه ۱۵ بر پنج برد، وی در مرحله نیمه نهایی مقابل "پترا اولبوا" از جمهوری چک با نتیجه هفت بر ۶ باخت و به نشان برنز بسنده کرد.

در این وزن نرگس میرنوراللهی ابتدا "خولال مریمه" از مراکش را ۱۰ بر هفت شکست داد، اما در مبارزه دوم مقابل "کارولین سانتوس" از برزیل با نتیجه ۱۹ بر هفت باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

همچنین سعیده نصیری نماینده وزن اول ایران ابتدا تکواندوکار روسیه را با نتیجه ۱۷ بر ۱۱ برد، اما مقابل حریفی از کره جنوبی ۲۲ بر ۱۸ باخت و حذف شد.

زینب اسماعیلی نماینده سنگین وزن کشورمان در اولین مبارزه مقابل "کریستیانا آدبایو" از روسیه با نتیجه ۱۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نتایج روز دوم
در دومین روز رقابت‌های جهانی مبارزات اوزان منهای ۴۹، ۵۷ و ۷۳ انجام شد که ناهید کیانی، زهرا شیدایی و ملیکا میرحسینی نمایندگان ایران بودند.

شیدایی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم ابتدا مقابل "النا میرونیوک" از روسیه به برتری ۱۲ بر ۹ رسید، سپس مقابل "نیکیتا گلاسنویچ" از کرواسی در راند طلایی پیروز شد و در ادامه "النا کریویچنکو" از روسیه را با نتیجه ۱۲ بر سه شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل "آلیاه پاول" از انگلیس با نتیجه ۱۷ بر ۹ پیروز شد تا راهی فینال شود.

اما ناهید کیانی دیگر نماینده ایران در این وزن، در مبارزه اول نماینده ایتالیا را با نتیجه ۱۲ بر پنج شکست داد، اما در دیدار دوم مقابل "نادا لاراج" از مراکش با نتیجه ۱۸ بر هشت نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ملیکا میرحسینی در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم در گام نخست "راما ابوالروب" از اردن را با نتیجه ۱۳ بر هشت شکست داد، سپس "کانسل دنیز" از قزاقستان را با نتیجه ۱۳ بر ۹ برد و در مرحله نیمه نهایی مقابل "پولینا خان" از روسیه پس از تساوی ۱۰ به ۱۰ در راند طلایی باخت و به مدال برنز رسید.

نتایج روز سوم
مسابقات روز سوم و پایانی امروز در اوزان منهای ۵۳ و ۶۷ کیلوگرم در حال برگزاری است که غزل سلطانی نماینده ایران در این روز است.

سلطانی در وزن سوم ابتدا ۲۰ بر صفر "حیان ایتر محمدی" از عربستان را برد، اما در دور دوم با شکست ۱۸ بر ۶ مقابل "ماریا پرز" از اسپانیا حذف شد.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در رده بندی المپیکی تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما