شناسهٔ خبر: 51043087 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

در بازه هفت ماهه سال ۱۴۰۰

تجارت ۹ میلیارد دلاری ایران با کشور‌های عضو اکو

ارزش تجارت ایران با کشور‌های اکو ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته؛ اما با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی کشور‌های منطقه، همچنان جای گسترش دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
تجارت ایران با اکو نسبت به هفت ماهه نخست سال ۹۹ از لحاظ وزنی ۴۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۸.۵ درصد افزایش یافته و نسبت به هفت ماه نخست سال ۹۸ یعنی قبل از فراگیری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، از لحاظ وزنی ۲ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص صادرات ایران به کشور‌های عضو اکو گفت: صادرات کالا‌های ایرانی به کشور‌های عضو اکو در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد از نظر وزنی و ۶۰ درصد از نظر ارزشی رشد داشته و نسبت به همین مدت در سال ۹۸ از لحاظ وزنی ۱.۵ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴.۵ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: ۵۶ درصد صادرات ایران به ترکیه با سه میلیارد و ۳۹۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۵۰ دلار بوده است و افغانستان با یک میلیارد و ۱۲۵میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۵۵ دلار بیش از ۱۸.۵ درصد، پاکستان با ۶۵۵ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۹۳۰ دلار بیش از ۱۰.۸ درصد از سهم صادرات ایران به کشور‌های عضو این سازمان را به خود اختصاص دادند.
<div id="video-display-embed-code_446054" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831265/446054?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما