شناسهٔ خبر: 51036547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مه‌پاشی و سم‌پاشی علیه "آئدس" در برخی محلات بندرعباس

طی روزهای اخیر با مشاهده پشه آئدس در برخی محلات شهر بندرعباس شاهد مه‌پاشی و ضدعفونی و سم‌پاشی این محلات از سوی واحدهایی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد که با توجه به مشاهده و صید پشه خطرناک آئدس (عامل اصلی بیماری تب استخوان شکن دنگی) کار مه‌پاشی و ضدعفونی برخی محلات بندرعباس در جریان است.

اگر چه این بیماری ویروسی تاکنون موردی از ابتلا و یا بیماری مشکوک را در بندرعباس موجب نشده اما انجام اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی، این حشره آب دوست است و عمدتا در نقاطی که آب جمع می‌شود و یا در پشت بخش انتهایی کولرهای گازی، بشقاب آب زیرگلدان‌ها، درون برخی گیاهان و … مکان اصلی تخم‌ریزی و رشد و نمو این پشه است که شهروندان باید دقت نظر کافی در این مورد داشته و با مشاهده مواردی از این دست، اقدام به ضدعفونی مکان مورد نظر کنند.

همچنین اقدامات لازم بری سم پاشی به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود و امروز نیز مناطقی همچون بلوار مادر کوچه بذرافشان، بلوار مادر- خیابان بن‌بست دهخدا، بلوار مادر – خیابان امیرکبیر(حدفاصل تقاطع بلوار مادر تا خیابان ابن سینا) و بلوار مادر-کوچه گل آرا سم پاشی خانه به خانه انجام می‌شود که امیدواریم شهروندان با ماموران بهداشتی نهایت همکاری را برای رعایت سلامتی خود داشته باشند.

همچنین علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواسته برای مقابله با لانه‌گزینی و تخم‌گذاری این حشره، تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف حاوی آب از جمله ظرف زیر گلدان، ظرف زیر کولر، ظروف نگهداری آب پرندگان و حیوانات و قایق‌های بلااستفاده،  تعبیه درب یا پوشش قابل جابجایی بر روی ظروف ذخیره آب، جمع آوری لاستیک‌های بلااستفاده از اطراف منزل و یا خالی کردن مرتب آب درون آنها و نصب توری بر روی در و پنجره‌ها به منظور کاهش تماس پشه ناقل و انسان را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما