شناسهٔ خبر: 51035151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام آمریکایی: همه گزینه‌ها در مورد تحولات مرزی اوکراین روی میز است

تهران-ایرنا- یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد: در موضوع چگونگی پاسخ به تحرکات "بزرگ و غیرمعمول" روسیه نزدیک مرز اوکراین همه گزینه‌ها روی میز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات " کارن دانفراید" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا در حالی مطرح شده است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) نیز پس از مشورت طی روزهای آتی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دانفراید افزود: تمامی گزینه‌ها روی میز است . در این راستا طیفی از گزینه ها مطرح است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا نسبت به تحرکات در مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرده و از تمامیت ارضی کی‌یف حمایت کرد.

در همین حال آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا قرار است ظرف روزهای آتی به لتونی و سوئد برای شرکت در نشست ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا سفر کند.

دانفراید همچنین تصریح کرد : تحرکات "بزرگ و غیرمعمول" روسیه نزدیک مرز اوکراین در راس دستورکار  این نشست ناتو خواهد بود.

وی افزود: ناتو نیز در مورد اقدامات بعدی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد. در روزهای آتی با متحدان‌مان در مورد تحرکات در مرز با اوکراین رایزنی خواهیم کرد تا ببینیم گام های بعدی چه خواهند بود.

در چند روز گذشته برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

آمریکا در حالی مدعی تحرکات جدی روسیه در مرز با اوکراین شده است که واشنگتن و کی‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌شان اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است.

نظر شما