شناسهٔ خبر: 51025182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دولت قانون: پلاسخارت از شواهد تقلب در انتخابات عراق خبر نداشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- وائل الرکابی عضو ائتلاف دولت قانون در عراق گفت: نماینده سازمان ملل اعلام کرده است که از شواهدی که تقلب در نتایج انتخابات را ثابت می کند، خبر نداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الرکابی امروز(جمعه) به خبرگزاری المعلومه گفت: خانم جنین هنین پلاسخارت به چارچوب هماهنگی شیعیان(احزاب شیعه معترض به نتایج انتخابات) قول داده است که شواهد تقلب در انتخابات را به شورای امنیت ارائه کند.

وی افزود: نماینده سازمان ملل پس از  ملاقات با چارچوب هماهنگی، از شواهدی که طرف های این چارچوب ارائه کرده اند و کار کمیسیون انتخابات و دخالت های خارجی در فرایند انتخابات را محکوم می کند، جا خورد.

این نماینده عراقی افزود: پلاسخارت به سخنانی در خصوص محکومیت تبریک نتایج انتخابات پیش از نهایی شدن آن  و همچنین جایز نبودن صدور تبرکات و تهنیت ها درباره انتخابات پیش از مشخص شدن سرنوشت نهایی ان، گوش داده است.

الرکابی بیان کرد: بیش از دو سوم رای دهندگانی که فراکسیون های سیاسی و تحصن کنندگان از آنها نمایندگی می کنند، کسانی هستندکه مخالف دستکاری و تقلب رخ داده و تبریکات سازمان ملل هستند در نتیجه نمی توان به شورای امنیت اجازه دخالت و تغییر توازن سیاسی در عراق در نتیجه انتخابات را داد.

خبر را در المعلومه ببینید

نظر شما