شناسهٔ خبر: 51010132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

الزام کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی به گزارش‌دهی هفتگی قیمت کالاها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس نامه وزارت کشور کارگروه تنظیم بازار این استان باید پنجشنبه هر هفته گزارشی از میانگین قیمت ۱۰۰ قلم کالا در استان ارایه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مرتضی اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: کشف قیمت نیز باید براساس نرخ کالاها در کف بازار و مبنای ارزیابی قیمت ها نیز باید براساس قیمت اعلام شده کالاها در کشور باشد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی ذیربط باید برنامه اجرایی و کامل خود را برای نظارت و بازرسی از کالاهای اساسی به منظور جلوگیری از بروز التهاب و ایجاد آرامش در بازار هر چه سریع تر به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار استان ارایه و بطور مستمر پی گیری لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اجرای مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان توسط دستگاه های اجرایی گفت: نظارت این دستگاه‌ها در این زمینه باید قوی باشد و طرح برکت برای حوزه نان و طرحهای ضربتی نظارتی در بازار به صورت جدی پی گیری و اجرا شود.

وی با اشاره به کمبود نهاده دامی در خراسان رضوی افزود: از آنجا که ۲۰ درصد از واردات نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و باقی آن توسط چند واردکننده انجام می گیرد، لازم است دستگاه های اجرایی ذیربط برنامه خود را برای جبران کمبود نهاده در استان اعلام کنند و ورود جدی‌تر به این موضوع داشته باشند.

اشرفی با اشاره به تاکید استاندار به بانک ها برای همکاری کامل در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی ادامه داد: بخش کشاورزی استان برای تامین نهاده‌ها ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که هماهنگی های لازم در این زمینه از طریق بانکها یا تامین آن از طریق بودجه سال آینده استان انجام می‌شود.

وی به توزیع ۲ هزار تن گوشت منجمد مرغ در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: طبق پیگیریهای اداره کل پشتیبانی امور دام استان باید تا پایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن دیگر از گوشت منجمد مرغ به استان اختصاص یابد، ضمن اینکه با اجرای طرح خرید دام از عشایر و روستاییان، تا پایان امسال ۱۵ تا ۲۰ تن دیگر به ذخایر ۴۶۸ تن گوشت منجمد گاو در استان افزوده می شود.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: آبان ماه امسال میزان جوجه ریزی در استان به بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه رسید و تلاش می شود در چهار ماه باقیمانده از سال ماهانه حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شود، در صورتی که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار به این استان اختصاص یابد می توان ظرفیت جوجه ریزی ماهانه استان را به ۱۲ میلیون قطعه رساند.

وی همچنین با اشاره به اختصاص سهمیه چهار هزار تنی برنج طرح تنظیم بازار به خراسان رضوی ادامه داد: توزیع ۸۰۰ تن از این مقدار در اختیار کارگروه تنظیم بازار بوده و باقی آن به فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف استان اختصاص یافته است که باید مانند روال سابق از طریق شبکه منتخب توزیع شود.

نظر شما