شناسهٔ خبر: 51007543 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور ۱۴۰ تیم پلیس در رزمایش طرح زمستانه در کردستان

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: ۱۴۰ تیم پلیس استان در رزمایش طرح زمستانه سال جاری در معابر و گردنه‌های برف گیر و حادثه‌ساز برون شهری استان حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سردار رسول برزوئی جانشین فرمانده انتظامی کردستاناظهر داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و تغییرات شرایط جوی و احتمال بارش نزولات آسمانی، برنامه‌ریزی‌های کاربردی از ماه‌ها پیش در جلسات هماهنگی بین سازمانی انجام شده است.

برزوئی با اشاره به آمادگی کامل نیرو‌های امدادی از جمله سازمان آتش‌نشانی، راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری، سازمان اتومبیل رانی و گردشگری در کنار پلیس در اجرای طرح زمستانه ترافیکی خاطرنشان کرد: با آغاز این طرح، نیرو‌های خدماتی و امدادی با استفاده از حداکثر توان اجرایی و امکانات موجود، آماده ارائه خدمات مضاعف در ایام زمستان به هموطنان در محور‌های مواصلاتی استان کردستان هستند.

او با بیان اینکه محور‌های استان کوهستانی و برف گیر هستند، افزود: حضور پلیس و نیرو‌های خدماتی و امدادی در طول این مسیر‌ها ارتقاء امنیت ترافیکی و قوت قلب برای مسافران در طول تردد در محور‌های مواصلاتی به شمار می‌رود.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با تأکید بر پوشش اغلب محور‌های استان کردستان در طرح زمستانه پلیس استان اظهارداشت: ۱۴۰ اکیپ از جمله گردنه مروارید، صلوات آباد، زرینه، بهارستان و تودار به صورت ویژه خواهد بود عزم و احتمام جدی ما در زمایش ۱۴۰۰ مبتنی بر کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است، که انشاالله همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه با حضور موثر و هدفمند خود زمستانی ایمن کم مخاطر و کم حادثه برای شهروندان و مسافران عزیز داشته باشیم.

برزوئی با اشاره به نقش غیر قابل انکار طرح زمستانه در کاهش تلفات حوادث جاده ای، یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در پایان اجرای این طرح، شاهد روند کاهشی در وقوع تصادفات رانندگی باشیم.

او سه عامل انسان، جاده و وسیله نقیله را از عوامل اصلی تصادفات دانست و خاطر نشان کرد: نقش صداوسیما و رسانه‌ها در آگاهی بخشی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به موقع بسیار تعیین کننده است و در کاهش تلفات جاده‌ی مهم است که شهروندان با پلیس راه همکاری کنند و به توصیه‌های آن‌ها توجه کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان بر نقش بسیار مهم و انکار ناپذیر انسجام و هماهنگی دستگاه‌های مختلف در اجرای موفقیت آمیز طرح زمستانه اشاره کرد و افزود: اجرای رزمایش طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان کردستان با تلاش و همت بلند دستگاه‌های دخیل، چون راهداری، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، آتش نشانی، شهرداری و نقش اثرگذار اصحاب رسانه از اول آذر ماه تا بیستم اسفند ماه تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/م

نظر شما