شناسهٔ خبر: 51000008 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست تیم ملی بسکتبال: ناظر فیبا سالن آزادی را تایید کرد

تهران- ایرنا- ناظر فیبا با حضور در تالار مجموعه ورزشی آزادی،‌ محل برگزاری رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی بسکتبال را مورد تایید قرار داد.

صاحب‌خبر -

مسعود عماری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد آخرین وضعیت تیم ملی در آستانه بازی برابر بحرین در پنجره نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ گفت: ناظر فدراسیون جهانی با حضور در سان بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران این محل را بررسی و امکانات و شرایط آنرا مورد تایید قرار داد. کیفیت کف پوش و سالن و نور محل برگزاری از جمله مواردی بود که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت و مشکلی از بابت میزبانی نبود.

وی ادامه داد: ناظر فیبا شب گذشته، بازی تیم ملی بسکتبال ایران برابر اکسون را هم تماشا کرد و تا ساعتی دیگر نیز تیم بحرین در همین محل تمرینات خود را آغاز می‌کند. باتوجه به این که بحرینی‌ها شب گذشته وارد تهران شدند، امروز تمرین خود را برای حضور در برابر تیم ملی ایران انجام می‌دهند. 

سرپرست تیم ملی بسکتبال در مورد آخرین وضعیت مصدومان تیم ملی تاکید کرد: خوشبختانه شرایط به گونه ای نیست که بخواهیم ورزشکاری را حذف کنیم،‌ سجاد مشایخی و نوید رضایی فر مصدومان ما هستند اما تلاش می کنیم آنها با بازی برسانیم.

عماری در پاسخ به این سووال که اگر مشکل مصدومیت این دو بازیکن تا قبل از بازی با بحرین حل نشود، چه شرایطی ایجاد خواهد شد گفت: با توجه به این که افراد را قبلا در فهرست اعلام کرده و در لیست نهایی هم نام ها ذکر شده مشکلی از این بابت نداریم و می‌توانیم از سایر نفرات مدنظر استفاده کنیم.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در مسیر جام جهانی ۲۰۲۳،‌ در پنجره نخست انتخابی باید در روز جمعه ۵ آذر و از ساعت ۱۷ در تهران به مصاف بحرین برود و در روز ۸ آذر در منامه دیدار برگشت خود را برگزار کند. ملی پوشان بسکتبال ایران در گام بعدی روز سه‌شنبه ۵ اسفند ماه میزبان قزاقستان هستند و روز هشتم این ماه نیز در تالار مجموعه بسکتبال آزادی از سوریه پذیرایی خواهند کرد. 

شاگردان مصطفی هاشمی در روزهای دهم و سیزدهم تیرماه سال آینده نیز به ترتیب در دیداری خارج از خانه برابر قزاقستان و سوریه قرار می‌گیرند. در پایان مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ که شامل پنجره اول، دوم و سوم می‌شود، سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد.

براین اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

نظر شما