شناسهٔ خبر: 50992559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سهم ۲۲۰ مگاواتی نیروگاه بعثت از تامین برق پایتخت

مدیر عامل نیروگاه بعثت از سهم ۲۲۰ مگاواتی نیروگاه بعثت در تامین برق پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود شیخ مدیر عامل نیروگاه بعثت در نشست خبری با اشاره به سهم نیروگاه بعثت از تامین برق پایتخت گفت: در حال حاضر راندمان واحد‌های بخار قدیمی‌تر بین ۲۶ تا ۳۰ درصد ارزیابی می‌شود که نیروگاه بعثت هم مشمول همین شرایط است. با اتکا به همین راندمان و ظرفیت، نیروگاه را در تمام طول پیک تابستان در مدار نگه داشتیم، چراکه خروج از شبکه به اُفت ولتاژ جنوب شهر تهران منجر می‌شد.

مدیر عامل نیروگاه بعثت اضافه کرد: تولید اسمی ۸۲.۵ مگاوات و در مجموع ظرفیت اسمی ۲۴۷/۵ در زمان طراحی تاسیس گردیده است.

شیخ در خصوص استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه گفت: این نیروگاه نزدیک به ۸ سال است که از سوخت مازوت استفاده نکرده است و نمی‌کند و در این نیروگاه همواره از گاز طبیعی استفاده می‌شود. در هیچ یک از نیروگاه‌های استان تهران مازوت استفاده نمی‌شود و در این نیروگاه دوربین‌های محیط زیست نصب است.

مدیر عامل نیروگاه بعثت گفت: آلودگی هوای تهران ربطی به مازوت سوزی نیروگاه‌ها ندارد و این موضوع باید از جای دیگر بررسی شود.

شیخ از لزوم بازسازی پست نیروگاه بعثت و جایگزینی آن با پست‌های GIF نیز به‌عنوان یک الزام اساسی یاد کرد و افزود: در کنار بحث نوسازی واحد‌ها و پست‌های نیروگاه به‌عنوان مباحث کلان، ما یکسری فعالیت‌های جاری برای بهبود عملکرد نیروگاه را در دستور کار داریم.

مدیر عامل نیروگاه بعثت گفت: نوسازی نیروگاه‌های قدیمی برای افزایش راندمان یک کار الزامی و اساسی است. به عنوان مثال در صورت تبدیل واحد‌های گازی نیروگاه بعثت به سیکل ترکیبی، راندمان نیروگاه ما از ۳۰ به حدود ۶۰ درصد افزایش‌یافته و تقریبا دو برابر می‌شود.

شیخ گفت: نیروگاه بعثت به منظور حفظ محیط زیست و برای نخستین بار در کشور نسبت به نصب تجهیزات استحصال گاز co۲ با ظرفیت ۵۰ تن در شبانه روز و با خلوص ۹۹/۹ درصد به منظور بازیافت این گاز از محصولات احتراق که مورد مصرف در صنایع غذایی و بهداشتی است، مبادرت کرده که با بهره برداری آن گامی در جهت حفظ محیط زیست و اقتصاد مقاومتی برداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما