شناسهٔ خبر: 50989403 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بسیج همواره ایفاگر نقش راهبردی و سرنوشت ساز بوده است

رئیس محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی به به مناسبت فرا رسیدن سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین تاکید کرد: بسیج همواره ایفاگر نقش راهبردی و سرنوشت ساز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی و دوراندیشانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل "بسیج مستضعفین " را به آحاد ملت ایران به ویژه بسیجیان سلحشور و دریادل تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
تاریخ ایران عزیز پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‌دهد "بسیج" به عنوان یکی از مهمترین نیرو‌های درون زای کشور در روند تکاملی و آرمانی انقلاب، ایفاگر نقش‌های راهبردی و سرنوشت‌ساز بوده و با حضور آگاهانه، شجاعانه و پیشتازانه خود در عرصه‌های مختلف نیاز کشور توانسته است؛ تثبیت، تداوم، ماندگاری، پیشرفت و قدرت افزایی برای انقلاب و نظام را در همراهی با سایر نیرو‌های انقلاب رقم زند.
دفاع مقدس ۸ ساله برابر استکبار جهانی و رژیم بعثی صدام؛ جهاد بی منت در حوزه بازسازی و سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی؛ مقابله موفق برابر فتنه‌های ضد انقلاب داخلی و خارجی، خنثی سازی توطئه‌های امریکایی _صهیونیستی در حوزه نفوذ، تحریف و ناکارآمد جلوه دادن نظام، آمادگی برای نقش پذیری‌های سترگ و تعیین کننده در جدال با دشمنی‌های جدید و پیچیده نظام سلطه و صهیونیسم در حوزه "جنگ اقتصادی" و "جنگ شناختی" و کارگزاران جریان "تحریم" و "تحریف" و همچنین حضور مخلصانه و شکوهمند در صحنه‌های مردم یاری و خدمت‌رسانی به مردم در بلایا و مصائب طبیعی به ویژه در عصر کرونا و همه گیری این بیماری منحوس از جمله جلوه‌های نقش و تاثیر بسیج در پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب و کشور عزیزمان است که بایستی خدای بزرگ را بابت این نعمت عظیم شکرگزار بود.
اینک در شرایطی که جمهوری اسلامی و ملت شریف و قهرمان ایران عزم و همت خود در "گام دوم انقلاب" به سمت "تمدن سازی نوین اسلامی" را جزم کرده اند، بسیج و بسیجیان عزیز با توجه به "افق تمدنی انقلاب" عهده دار مسئولیت‌های خطیر و سنگینی هستند که به فضل الهی و به مدد تجارب ارزنده گذشته، تمامی توان و ظرفیت‌های خود برای این آرمان والا را فعال و به میدان آورده اند.
پر واضح است "امیدآفرینی و ترویج نگاه خوشبینانه و واقعیت محور نسبت به آینده؛ کمک به مقابله با جنگ اقتصادی و خنثی سازی تحریم ها؛ ترویج معنویت و اخلاق مداری بین نسل جوان؛ مطالبه‌گری مومنانه در حوزه عدالت؛ کمک به مبارزه با فساد؛ ارائه الگوی مطلوب، روزآمد و موفق از سبک زندگی؛ ظرفیت‌سازی برای مقابله با تحریف واقعیات و حقایق و.. " در زمره رسالت و مسئولیت‌های این نهاد مقدس مردمی در امروز و آینده پیش روی میهن اسلامی است، که مطمئناً به مانند گذشته با سربلندی و افتخار از آن بیرون خواهد آمد.
در این رهگذر و با نگرش به شرایط بسیار حساس و خطیر موجود و در حالی که دشمن پس از ناکامی در آزمودن عرصه‌ها و سیاهه‌ای متنوع از توطئه‌های خطرناک و بنیان افکن با روی آوردن به "جنگ هیبریدی "و "نبرد ترکیبی" دوره جدیدی از خصومت ورزی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران را کلید زده است و در راستای استراتژی "هزار زخم " در تلاش برای تشدید فشارحداکثری به ملت ایران در عرصه‌های مختلف است؛ تصویر شکوهمند حضور بسیجیان در این صحنه بسیار معنادار است.
بسیج و بسیجیان بصیر در خط مقدم صف بندی برابر این نقشه پلید و شیطانی، راست قامت ایستاده‌اند و بی‌تردید به عنوان نقش آفرینان موفق این صحنه با رصد هوشمندانه راهبرد‌ها و تاکتیک‌های دشمن، در همراهی و هم افزایی با نیرو‌های مسلح و مدافعان امنیت کشور و اندیشیدن به واکنش‌های موثر و موفق، خود را مهیای برهم زدن محاسبات و باور‌های باطل دشمن در این میدان ساخته اند.
در پایان از فرماندهان و مسئولین بسیج و آحاد بسیجیان انتظار می‌رود تصویب " سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج " توسط مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) که متن حرکت همه جانبه بسیج طی ده سال پیش رو خواهد بود را فرصتی عظیم و سرنوشت ساز در این طریق مبارک تلقی و با هوشمندی از همه ظرفیت‌ها قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود در پهنه میهن اسلامی بهره گیری و با نشاط معنوی و روحیه انقلابی و جهادی تحقق آن را تضمین کنند.
به روح تابناک حضرت امام راحل و ارواح مطهر شهیدان همیشه جاوید بسیج مستضعفین درود می‌فرستم و موفقیت، عزت و سرافرازی روزافزون بسیجیان سلحشور را تحت عنایات حضرت، ولی عصر (عج) و منویات و رهنمود‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از درگاه قادر متعال طلب می‌کنم.
سرلشکر پاسدار محمد باقری
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

نظر شما