شناسهٔ خبر: 50985423 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

پنج‌شنبه هوای تهران برای همه گروه‌ها ناسالم است/ مواج بودن دریای خزر و خلیج فارس طی امروز و فردا/ بارندگی در برخی استان‌های کشور

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:‌ فردا شرایط هوای تهران برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی،  آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم آذر و هفته پیش‌رو گزارش داد و گفت: آسمان امروز تهران صاف همراه با غبار محلی و بیشینه دمای آن ۱۷ درجه است و فردا هوای شهر برای همه گروه‌های سنی ناسالم خواهد بود.

به‌گفته وی، از امروز تا اواسط هفته آینده در بیشتر شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

گودرزی با بیان اینکه برای امروز صبح شهرستانک، سراب و خیرآباد زنجان دمای شش درجه زیر صفر را داشتند که سردترین ایستگاه‌های کشور بودند، افزود: این درحالی است که دیروز در راسک و میناب دمای بیشینه ۳۴ درجه شد و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش در شرق اردبیل، گیلان و مازندران رخ می‌دهد، پیش‌بینی کرد: همین‌طور در خراسان شمالی و مناطق جنوبی خراسان رضوی بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

وی با پیش‌بینی اینکه برای روز شنبه استان‌هایی مانند اردبیل، گیلان،‌ مازندران و غرب گلستان بارانی می‌شوند، تصریح کرد: ضمن اینکه دمای هوا نیز هشت تا ۱۰ درجه در این مناطق سردتر می‌شود.

گودرزی همچنین با بیان اینکه در اردبیل و ارتفاعات البرز نیز بارش به شکل برف است، اعلام کرد:‌ برای بعد از ظهر پنج‌شنبه در دامنه‌های زاگرس استان‌هایی مانند جنوب کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز جمعه نیز برای استان‌های اردبیل، گیلان، کرمانشاه، همدان، لرستان، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد انتظار بارش‌های پراکنده و در شمال شرق کشور نیز وزش باد و کاهش نسبی دما را دارد.

وی هشدار داد:‌ برای دو روز آینده آب‌های خلیج فارس و فردا پنج‌شنبه نیز دریای خزر مواج می‌شود.

نظر شما