شناسهٔ خبر: 50984517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز:

سه برابر اروپا گاز مصرف می کنیم

جولایی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته در همین زمان، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب در روز، افزایش مصرف در بخش خانگی را تجربه کردیم، گفت: سه برابر اروپا گاز مصرف می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز شب گذشته (سه شنبه 2 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه در دو هفته گذشته با توجه به سرد شدن نسبی هوا، مصارف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، افزایش یافته است، گفت: سه برابر اروپا گاز مصرف می کنیم.

 

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته در همین زمان، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب در روز، افزایش مصرف در بخش خانگی را تجربه کردیم که معادل تولید دو فاز پارس جنوبی است، گفت:  تمهیداتی را می‌اندیشیم تا ناترازی اتفاق نیفتد و بتوانیم با ابزار‌ها و امکاناتی که داریم، شبکه را حفظ کنیم.

 

جولایی با بیان اینکه تداوم افزایش مصرف، ​نگران کننده است و این می‌تواند بر روی نحوه توزیع گاز تاثیر بگذارد، گفت: روزانه حدود یک میلیارد متر مکعب گاز را تصفیه و وارد خطوط می‌کنیم، اما مصرف آن باید به نوعی باشد که بتواند پاسخگوی مردم و صنعت باشد.

 

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه بخش خانگی از حدود 800 میلیون متر مکعب گازی که به شبکه سراسری تزریق می کنیم در 24 ساعت گذشته حدود 520 میلیون متر مکعب، مصرف کرده و بقیه مربوط به نیروگاه ها و صنایع است، ادامه داد: هر میزان مصرف خانگی افزایش یابد ممکن است مصرف گاز بخش صنایع,دچار محدودیت و کاهش شود.

 

جولایی با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است که توان تولید گاز را در حدود 830 تا 840 میلیون متر مکعب نگه داریم زیرا توان تولید منابع گازی ما در همین حد است، گفت: جزو سه کشور اول دنیا در تولید گاز هستیم. حدود 1 میلیارد متر مکعب گاز برداشت می کنیم که از این میزان حدود 840 تا 850 میلیون مترمکعب گاز را تحویل شبکه می دهیم.

پایان پیام/50

نظر شما