شناسهٔ خبر: 50981859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ایجاد جلسه ویژه شورای امنیت در خصوص عراق

جلسه ویژه شورای امنیت در خصوص اوضاع عراق و انتخابات اخیر این کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص عراق و انتخابات اخیر این کشور که چندی پیش بزگرا شد، آغاز شد.

دستگاه قضایی عراق به عدم دستکاری در انتخابات اذعان کرده است. ما خواهان تعامل با اشکالات انتخاباتی طبق قانون هستیم.

در این نشست «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق، انتخابات اخیر عراق را دستاوردی چشمگیر نامید و گفت احزاب عراقی بایستی به این مسأله اذعان داشته باشند.

او در ادامه افزود: طبیعی است که انتخابات واکنش‌های مختلفی داشته باشد. این انتخابات اخیر سالم بوده است. احزاب شکست خورده باید از این انتخابات درس بگیرند و به دنیال علت شکست خود باشند.

وی همچنین گفت: دستگاه قضایی عراق به عدم دستکاری در انتخابات اذعان کرده است. ما خواهان تعامل با اشکالات انتخاباتی طبق قانون هستیم.

پلاسخارت همچنین گفت: کمیسیون انتخابات، نتایج نهایی انتخابات را پس از تحقیق هیئت قضایی ارسال می‌کند. عراق نیازمند دولتمردان و حکومتی خوب و متعهد به نظام سیاسی این کشور است. تمامی طرف‌های سیاسی عراق بایستی به عراقی‌ها خدمت کنند. او گفت: نبود فرصت سیاسی و اجتماعی، عراقی‌ها را به تظاهرات کشانده است.

توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا نیز در این نشست شورای امنیت گفت: تمام احزاب عراقی نیز بایستی به نتایج انتخابات پارلمانی احترام گذارند. بایستی دولتی عراقی بدون خشونت شکل گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما