شناسهٔ خبر: 50968865 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور|

پرسپولیس به دنبال احیا/ جنگ قدرت در فولاد شهر

رکنا: فردا هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری 8 دیدار دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، فردا در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور 8 دیدار برگزار خواهد شد. به همین بهانه مروری به شرایط بازی‌های این هفته خواهیم داشت:

*پرسپولیس به دنبال کام بک

در یکی از مهمترین این دیدارها پرسپولیس باید از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت نفت آبادان باشد. تیم صنعت نفت شروع خوبی در لیگ بیست و یکم نداشت اما با بازگشت «علیرضا منصوریان» به نیمکت این تیم، اوضاعش بهتر شده و طلایی پوشان آبادان در دو مسابقه اخیر 4 امتیاز کسب کرده‌اند.‌ منصوریان در این دیدار حساس و دشوار مقابل پرسپولیس 2 بازیکن تیمش (حسن بیت سعید و محمود مطلق‌زاده) را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. از طرف دیگر پرسپولیس که در هفته‌های گذشته نتوانسته عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشد در 3 بازی اخیرش تنها 2 امتیاز کسب کرده است. قطعا در این بازی به دنبال استفاده از امتیاز میزبانی و پیروزی در این دیدار خواهد بود. لازم به ذکر است که پرسپولیس با 8 امتیاز در رده هفتم و صنعت نفت هم با 4 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارند. همچنین طبق اعلام سازمان لیگ بازی فردای این دو تیم تنها دیدار باتماشاگر هفته ششم لیگ برتر خواهد بود.

* تقابل شاگرد و استاد؛ نه به تساوی

تیم استقلال فردا از ساعت 16 در ورزشگاه امام‌علی(ع) به مصاف گل‌گهرسیرجان خواهد رفت. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که استقلال حریف خود را در 2 بازی آخر با نتایج 2 بر صفر و 2 بر یک شکست داده است. جدا از این آبی‌پوشان در بازی هفته گذشته‌شان برابر نساجی علارغم ارائه یک بازی تهاجمی و زیبا به تساوی رضایت دادند تا با 11 امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرند. بر همین اساس شاگردان مجیدی در دیدار فردا به دنبال کسب پیروزی و حفظ جایگاه‌شان در صدر هستند. لازم به ذکر است که استقلال «محمدحسین مرادمند و روزبه چشمی» را بدلیل سرما خوردگی در اختیار نخواهند داشت. از طرف دیگر گل‌گهرسیرجان هم که این روزها با هدایت قلعه‌نویی شرایط بسیار خوبی دارد. موفق شده تا به اینجا در لیگ برتر شکستی را نپذیرفته با 9 امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد.

*جنگ قدرت در فولادشهر

در یکی دیگر از این دیدارها ذوب‌آهن فردا از ساعت 17 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان فولاد خوزستان خواهد بود. ذوب آهن درحالی آماده این دیدارمی‌شود که در هفته گذشته پدیده مشهد را شکست داده و خود را به جمع مدعیان لیگ برتر رسانده است. شاگردان تارتار از 5 بازی قبلی خود، 3 برد و 2 شکست را تجربه کرده‌اند و با اندوختن 9 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند. از طرف دیگر فولاد هم توانست پس از بازگشت  «جواد نکونام» برابر هوادار تهران به اولین برد این فصل خود دست پیدا کرده با 7 امتیاز در رده نهم جدول قرار بگیرد. بدون شک فولاد در دیدار فردا با ارائه یک بازی تهاجمی و بسته به دنبال کسب 3 امتیاز این دیدار خواهد بود. چرا که کسب 3 امتیاز این بازی سخت و حساس برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. چون نتیجه آن علاوه بر 2 تیم، برای سایر مدعیان از جمله گل‌گهر سیرجان، پیکان، سپاهان، استقلال و آلومینیوم‌اراک نیز حائز اهمیت است.

*پدیده به دنبال فرار از قعرنشینی

در یکی دیگر از بازی‌های هفته ششم تراکتور در ورزشگاه یادگار امام(ره) میزبان پدیده مشهد خواهد بود. تراکتور که در هفته گذشته «زوونیمیز سولدوی» کروات را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی است. در بازی هفته گذشته‌اش برابر سپاهان به تساوی رضایت داد. تا با کسب 4 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. بدون شک تراکتور با آمدن سرمربی جدید به دنبال بهبود اوضاع این تیم و کسب سهمیه آسیایی در لیگ بیست و یکم خواهد بود. از طرف دیگر پدیده مشهد هم که در هفته‌های گذشته به دلیل شرایط نابسمان مالی و ضعف مدیریتی با تغییرات زیادی مواجه شده است. در بازی هفته گذشته‌اش 2 بر 1 نتیجه را برابر ذوب‌آهن واگذار کرد تا با 1 امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی قرار بگیرد. بر همین اساس شاگردان میثاقیان در بازی فردا برابر تراکتور به دنبال کسب 3 امتیاز این بازی و فرار از قعر جدول خواهند بود.

*دربی زردها در حافظیه

فجرسپاسی این هفته میزبان سپاهان اصفهان است. شاگردان کلانتری با تساوی مقابل استقلال و پیروزی مقابل پیکان 2 هفته خیلی خوب را پشت سرگذاشتند. در حال حاضر فجر با 7 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد. با این حال یکی از دغدغه‌های مهم فجر و حتی حریفانش، کیفیت زمین چمن ورزشگاه حافظیه  شیراز است.

سپاهان اصفهان در لیگ برتر بیست و یکم از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است. با این حال در 2 هفته گذشته مقابل ذوب آهن و تراکتور نتوانست نتایج لازم را کسب کند.  خط آتش طلایی‌پوشان 185 دقیقه موفق به گلزنی نشده‌اند. سرمربی سپاهان با توجه به شرایط تیمش اعلام کرد، حال سپاهان مانند زاینده رود خوب نیست. شاگردان نویدکیا برای بقا در کورس قهرمانی قطعاً برای کسب 3 امتیاز به شیراز می‌رود. سپاهان تا پایان هفته پنجم با 10 امتیاز در رده سوم جدول جای گرفته است.

*پیکان به دنبال سبقت در جدول 

تیم فوتبال نساجی مازندران فردا در ورزشگاه «شهدای ساری» از ساعت 15 میزبان پیکان خواهد بود. نساجی در شرایطی به استقبال پیکان می‌رود که در هفته گذشته برابر استقلال به تساوی رضایت داد و با کسب 5 امتیاز در رده 11 جدول رده‌بندی قرار گرفت. از طرف دیگر پیکان هم در هفته گذشته در مصاف با فجرسپاسی با نتیجه 1 بر صفر شکست خورد با 10 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاد. بر همین اساس هر 2 تیم با توجه به نتایج هفته گذشته‌شان به دنبال کسب برد در این دیدار خواهند بود.

*آلومینیوم به دنبال تثبیت صدرنشینی

تیم فوتبال هوادار تهران فردا از ساعت 15 در ورزشگاه «انقلاب کرج» به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت. هوادار در شرایطی میزبانی این دیدار را به عهده خواهد داشت که در بازی هفته گذ‌شته‌اش برابر فولاد نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد. تا با 3 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار بگیرد. از طرف دیگر آلومینیوم اراک که این روزها با هدایت رسول خطیبی روزهای خوبی دارد در بازی هفته گذشته خود برابر نفت مسجد سلیمان با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی دست پیدا کرد. تا از 5 دیدار 3 برد و 2 تساوی کسب کرده با 11 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد. بدون شک شاگردان خطیبی در بازی فردا این تیم برابر هودار تهران به دنبال کسب 3 امتیاز طلایی این دیدار و تثبیت صدرنشینی‌ در لیگ بیست ویکم خواهند بود.

*مس به دنبال کیمیا

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان فردا از ساعت 18 در ورزشگاه «شهید بهنام محمدی» میزبان مس‌رفسنجان خواهد بود. تیم نفت مسجد در شرایطی به مصاف مس خواهد رفت که بازی هفته گذشته‌ این تیم برابر آلومینیوم اراک با نتیجه 2 بر 1 به پایان رسید. آلومینیوم با کسب 5 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرارگرفت. از طرف دیگر مس رفسنجان هم هفته گذشته‌ با تساوی برابر پرسپولیس با کسب 5 امتیاز ر رده دهم جدول ایستاد. تا هر 2 تیم در دیدار فردا به دنبال کسب 3 امتیاز این دیدار و بهبود شرایطشان در لیگ برتر  بیست و کم باشند. 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • قیمت دلار، قیمت یورو و ارزهای دیگر / امروز جمعه 5 آذر ماه + جدول قیمت

    قیمت دلار، قیمت یورو و ارزهای دیگر / امروز جمعه 5 آذر ماه + جدول قیمت

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما