شناسهٔ خبر: 5096766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چرا عربستان به آتش بس می اندیشد؟

تهران - ایرنا - روزنامه مردمسالاری در سرمقاله شماره سه شنبه خود، به چرایی پیشنهاد آتش بس در یمن پرداخته و تصریح کرد که این پیشنهاد تحت فشار افکار عمومی و هشدارهای مکرر ایران ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

این روزنامه در مطلب خود به قلم حسن هانی زاده ادامه داد: آتش بس پیشنهادی پنج روزه عربستان برای توقف حملات هوایی خود به مردم یمن به نظر می رسد تحت فشار افکار عمومی و هشدارهای مکرر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

از آنجایی که عربستان سعودی در طول 40 روز حملات مکرر خود علیه مردم یمن مرتکب فجیع ترین جنایات جنگی شد به همین دلیل برخی از کشورهای منطقه و جهان به عربستان برای پایان دادن به نسل کشی در یمن فشار وارد آوردند که از جمله این کشورها جمهوری اسلامی ایران است که با تحرک دیپلماتیک تلاش کرد تا یک ائتلاف جهانی علیه جنایات رژیم آل سعود ایجاد کند. بنابراین پیشنهاد توقف حملات هوایی در شرایطی صورت می گیرد که عربستان سعودی هیچ گونه نتیجه ای از بمباران مردم بی دفاع یمن به دست نیاورده است. از آنجایی که دو شهر صعده و مران شعیه نشین است عربستان تصور می کند کشتار شیعیان یمن موجب خواهد شد که انقلاب مردم یمن فروکش کند زیرا اساسا بحران یمن زمانی آغاز شد که عربستان سعودی تلاش کرد تا منصور هادی را به عنوان رئیس جمهوری بدون مراجعه به صندوق های رای گیری بر ملت یمن تحمیل کند در مقدمه تظاهرات مردم یمن علیه منصور هادی، انصارالله قرار داشتند زیرا منصور هادی اکنون از طریق سرکوب انصارالله تلاش می کند تا یک پیروزی مقطعی را به دست آورد.

منبع: روزنامه مردمسالاری

اول**1577

نظر شما