شناسهٔ خبر: 50963734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مجید یزدی:

خسارت سرما به تولیدات گیاهی خراسان رضوی، بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریالی می باشد

موج نیوز

رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین مقدار خسارت سرمازدگی ابتدای سال جاری رخ داد و البته در این دوران‌ به دلیل نبود محصولات زراعی، این بخش دچار خسارت کمتری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید یزدی رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون سرمازدگی بالغ بر ۳۰۸۲ میلیارد ریال خسارت به تولیدات گیاهی در خراسان رضوی وارد کرده است.

یزدی در ادامه و با اشاره به ‌خسارت‌های سرمازدگی به محصولات کشاورزی و گیاهی استان متذکر شد: خسارت‌های مذکور در مجموع به ۱۳ هزار و ۳۹۰ هکتار از اراضی استان وارد شده که بیشترین آن هم در بخش باغبانی رخ داده است.

رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در محصولات باغی نظیر گردو و انار میزان خسارت وارد شده به ترتیب به ‌ارزش ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال در مساحتی بالغ بر ۹۲ هکتار و ۴۷۸۱ میلیون ریال در مساحتی حدود ۲۷۵ هکتار بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: بیشترین‌ مقدار خسارت در بخش باغبانی هم مربوط به بادام آبی به ارزش بیش از ۲۹۶۸‌ میلیارد ریال بوده است و سطح اراضی خسارت دیده این ‌محصول نیز ۱۱‌ هزار ۸۹۰ هکتار برآورد شده‌ است و علت اصلی خسارت دیدن این محصول حساس بودن بادام آبی به سرماست.

رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین مقدار خسارت سرمازدگی ابتدای سال جاری رخ داد و البته در این دوران‌ به دلیل نبود محصولات زراعی، این بخش دچار خسارت کمتری شده است.

یزدی در خاتمه و با اشاره به راهکارهای موجود برای جبران خسارت کشاورزان یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر محصولات ‌زراعی و باغی استان در صندوق بیمه‌ دارای بیمه‌نامه ‌است، بنابراین بهترین راه استفاده از بیمه محصولات کشاورزی در برابر حوادث غیرمترقبه به منظور جبران‌ خسارات است.

نظر شما