شناسهٔ خبر: 50958727 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه قهرمان شد؛

نائب قهرمانی زنان تکواندوی ایران در پیکارهای ناشنوایان جهان

تهزان_ایرنا_ دومین روز مسابقات تکواندو قهرمانی ناشنوایان جهان در بخش کیوروگی زنان با قهرمانی روسیه و نائب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا، مسابقات تکواندو قهرمانی ناشنوایان جهان در سال ۲۰۲۱ و در بخش کیوروگی با حضور ۴۱ تکواندوکار از کشورهای اوکراین، روسیه، ایران، ترکیه، قزاقستان، کره‌جنوبی، کرواسی، قرقیزستان و ازبکستان از امروز (دوشنبه) در خانه تکواندو تهران آغاز شد و در پایان پس از تیم روسیه و ایران که عنوان اول و دوم را کسب کردند تکواندوکاران اوکراینی عنوان سومی را کسب کردند.

در پایان این دوره از رقابت‌ها در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم مرضیه خوش‌احوال در دور اول استراحت داشت، در دور دوم مقابل نماینده قزاقستان ۱۶ بر پنج به برتری رسید و پس از شکست مقابل حریف روسی به مدال برنز رسید.

فاطمه درشتی در دور اول ۲۳ بر ۲ مقابل قرقیزستان به پیروزی رسید. در دور بعد مقابل حریف ازبک ۱۲ بر ۲ پیروز شد و در بازی سوم در راند طلایی مبارزه را به حریف ترک واگذار کرد و مدال برنز گرفت.

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، فاطمه زهرا زلیکانی در مبارزه نخست مقابل روسیه به پیروزی رسید و در دور دوم با شکست برابر حربف خود از دور رقابت‌ها حذف شد.

پرستو باقری نیز در مبارزه نخست مقابل ازبکستان ۴ بر۳ به پیروزی رسید، در دور دوم ۱۰ بر هشت روسیه را پشت سرگذاشت و در مبارزه سوم ۱۷ بر ۸ اوکراین را برد و در فینال برابر حریف روس مغلوب شد و نقره گرفت.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، نسیبه شهبازی در دور اول هشت بر هفت ترکیه را برد، در بازی دوم مقابل اوکراین با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ شکست خورد و به مدال برنز رسید.

حمیده شبانپور بازی اول ۱۰ بر ۴ برابر ورزشکار  ازبک پیروز شد. در دور دوم ۸ بر ۷ روسیه را شکست داد و در فینال ۱۲ بر ۷ مغلوب حریف اوکراینی شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن به اضافه ۶۷ کیلوگرم فاطمه توکلی دور اول استراحت داشت، در بازی دوم ۵ بر ۸ برابر کره‌جنوبی به برتری رسید و بازی سوم مغلوب حریف خود شد و به مدال برنز رسید.

مریم رحیمی در  بازی اول مقابل ازبکستان ۱۶ بر ۱۸ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

در مراسمی با حضور  مریم کاظمی‌پور معاونت امور زنان  وزارت ورزش و جوانان، مهران تیشه‌گران و محمد پولادگر روسای فدراسیون‌های ورزش‌های ناشنوایان و تکواندو، محمد پرگر رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه و  یونگ مدیر فنی تکواندو ناشنوایان همچنین  مسعود فراهانی و زهرا داودی نواب رییس فدراسیون کاپ قهرمانی به تیم‌های اول تا سوم اهدا شد.

نظر شما