شناسهٔ خبر: 50957684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بانوی تکواندوکار کار کرمانشاهی عازم مسابقات جهانی شد

کرمانشاه - ایرنا - تیم ملی تکواندو بانوان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عازم عربستان محل برگزاری رقابت‌ها شد که در میان ورزشکاران اعزامی کشورمان یک تکواندوکار کرمانشاهی نیز حضور داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم ملی تکواندو بانوان ایران روز دوشنبه عازم ریاض محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان شد و "کوثر اساسه" ورزشکار کرمانشاهی نیز تیم ملی را همراهی کرد.

اساسه یکی از ۲ نماینده کشورمان در وزن ۶۲- کیلوگرم خواهد بود و در کنار زهرا شیدایی برای کسب مدال تلاش خواهد کرد.

براساس برنامه اعلام شده، مراسم قرعه‌کشی مسابقات فردا (سه‌شنبه – ۲ آذر) انجام و تکواندوکاران حریفان خود را خواهند شناخت.

رقابت‌های روز اول پیکارهای قهرمانی جهان در اوزان ۴۶-، ۶۲- و ۷۳+ کیلوگرم روز پنجشبه ۴ آذر برگزار می‌شود و کوثر اساسه ورزشکار کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها پس از مراسم قرعه کشی به مصاف حریفان می رود.

وی ابتدا صبح پنجشنبه در دور مقدمانی به میدان خواهد رفت و در صورت راه یابی به مراحل پایانی عصر این روز برای فینالیست شدن تلاش می کند.

اساسه در صورت راه یابی به دیدار فینال روز جمعه پنجم آذر برای کسب مدال طلا به رقابت با حریف خود می پردازد.

آمادگی خوبی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان دارم

ملی پوش کرمانشاهی تیم ملی تکواندو بانوان ایران پیش از اعزام به مسابقات جهانی عربستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، آمادگی خود را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای موفقیت در این مسابقات تمام توان و انرژی خود را به کار خواهم بست.

کوثر اساسه با اشاره به پشت سرگذاشتن اردوهای متعدد، گفت: خوشبختانه وضعیت آمادگی من و سایر ملی پوشان در سطح مطلوب و قابل قبولی قرار دارد و با توجه به انگیزه ای هم که داریم امیدوارم بتوانیم دست پر مسابقات را ترک کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکل خاصی در اردو وجود ندارد و من هم مانند دیگر ملی پوشان از انگیزه و آمادگی کافی برخوردارم و امیدوارم نمایش قابل قبولی داشته باشم.

ملی پوش کرمانشاهی وزن ۶۲- کیلوگرم ایران در خصوص شانس کسب مدال نیز گفت: کار برای ورزشکاران حاضر در مسابقات سخت است و همه آن ها با حداکثر آمادگی در رقابت ها حاضر می شوند اما من هم با توجه به آمادگی خوبی که دارم از این شانس بی بهره نیستم و نیم نگاهی هم به کسب مدال دارم.

اساسه در پایان از تکواندوکاران اسپانیا، کره جنوبی، چین و تایوان به عنوان مهمترین رقبای خود در ررقابت های قهرمانی جهان یاد کرد.

اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی تکواندو ۲۰۲۱ بانوان، روزهای چهارم تا ششم آذر به میزبانی عربستان برگزار می‌شود.

ترکیب تیم ملی تکواندو زنان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

وزن ۴۶- کیلوگرم: سعیده نصیری
وزن ۵۳- کیلوگرم: غزل سلطانی
وزن ۵۷- کیلوگرم: ناهید کیانی و زهرا شیدایی
وزن ۶۲- کیلوگرم: کوثر اساسه و نرگس میرنوراللهی
وزن ۷۳- کیلوگرم: ملیکا میرحسینی
وزن ۷۳+ کیلوگرم: زینب اسماعیلی

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی قرار دارد.

در مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

نظر شما