شناسهٔ خبر: 50955390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الحوثی در راهپیمایی ضدآمریکایی در صنعا:

آمریکا «شیطان» است و دشمن ما می‌ماند/ عربستان قادر نیست یک هواپیمای کاغذی بسازد

عضو شورای عالی سیاسی یمن در راهپیمایی ضدآمریکایی مردم صنعا، آمریکا را «شیطان» توصیف و اعلام کرد این کشور دشمن یمن باقی خواهند ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن همزمان با راهپیمایی مردم صنعا علیه آمریکا این کشور را «شیطان» خوانده و اعلام کرد آمریکا دشمن ماست و خواهند ماند، آمریکا چیزی بیشتر از شر است حتی در تخریب، محاصره و تجاوز به یمن نیز دست دارد.

الحوثی در ادامه سخنرانی خود گفت: رژیم سعودی و امارات بدون آمریکا نمی‌توانستند این تجاوز را شروع کنند، عربستان توانایی ساختن یک هواپیمایی کاغذی را هم ندارد چه برسد به جنگنده‌های اف ۱۵ و اف ۱۶.

الحوثی خطاب به آمریکا تصریح کرد هر گونه مجازاتی که واشنگتن اعمال می‌کند بر آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد و بی ارزش است، همچنین او آمریکا را به دلیل بستن پایگاه‌های خبری مانند «المسیره» ناقض دموکراسی و آزادی خواند.

محمد علی الحوثی همچنین خطاب به کشور‌های متجاوز گفت: چرا از رسیدن کشتی‌های ما به بندر الحدیده جلوگیری می‌کنید و فرودگاه صنعا را می‌بندید و چرا نقل و انتقالات نقدی را متوقف می‌کنید؟

این مقام یمنی در ادامه سخنرانی خود افزود: اگر آمریکا نبود به کشور ما تجاوز نمی‌شد، آمریکا همان کشوری بود که از روز اول خروج سفیر خود را اعلام کرده و از کشور‌های دیگر خواست سفیران خود را از صنعا خارج کنند. آمریکا هفت سال است که مردم یمن را می‌کشد و زیرساخت‌ها را تخریب می‌کند و بدون حمایت آمریکا، کشور‌های متجاوز نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند. محاصره یمن توسط ناو‌های آمریکایی انجام گرفته است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: مردم یمن به داد و فریاد آمریکا اهمیتی نمی‌دهند و در مواضع خود ثابت قدم هستند. ما با آن‌ها گفتگو داشتیم، اما آن‌ها فقط دنبال اکتشاف و هدف ما بودند و کاری از پیش نمی‌بردند. تحریم‌های هوایی و دریایی مردم یمن را هدف قرار می‌دهند، ما به خارج یمن کاری نداریم، چیزی در آن جا نداریم و به خارج از یمن نخواهیم رفت. ما نه صاحب شرکت و نه سرمایه‌ای هستیم، ولی توقف حواله‌ها فقط به شهروندان یمنی آسیب می‌زند.

تاکید بیانیه پایانی تظاهرکنندگان صنعا بر شکست آمریکا و عربستان در یمن

مردم یمن امروز در اعتراض به اقدامات آمریکا و علیه این کشور در برخی از شهر‌ها مانند صعده، ریمه و صنعا راهپیمایی کرده و شعار‌هایی ضد آمریکا سر دادند.

بیانیه این راهپیمایی نیز بدین شرح است: مردم یمن تاکید می‌کنند پافشاری در ادامه محاصره و تجاوز، ضرر و زیان بیشتری را برای متجاوزان به همراه خواهد داشت. شرط بندی کشور‌های متجاوز بر حمایت آشکار آمریکا یک شرط شکست خورده است و وقتی‌که در طول سال‌های گذشته تجاوز به دستاوردی نرسیده است چطور ممکن است تنش جدید به دستاوردی برسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم یمن با توکل بر خدا و یاری طلبی از حق مشروع خود در دفاع از خود کوتاهی نخواهند کرد و به یاری خداوند به نبرد آزادی ملی تا زمانی که متجاوزان سرنگون شوند ادامه خواهند داد. تسلیم شدن کشور‌های متجاوز به دولت آمریکا و تسلیم شدن در برابر امیال تهاجمی آن هزینه زیادی برای آن‌ها خواهد داشت و عواقب آن جدی خواهد بود. ما از همه آزادگان یمن می‌خواهیم که از جبهه‌ها حمایت کنند و با تمام قوا با این تجاوزات مداوم علیه کشورمان مقابله کنند.

در پایان بیانیه راهپیمایی مردم یمن علیه آمریکا نیز گفته شد یمن به ارتش، کمیته‌های مردمی، نیروی موشکی و پهپاد‌ها برای عملیات بازدارنده تبریک می‌گوید و خواهان حملات بیشتری هستند که بر عمق کشور‌های متجاوز تأثیر می‌گذارد و شر متجاوزان را از سر مردم یمن کم کنند. فریب خوردگانی که علیه مردم خود میجنگند باید بدانند که بازگشتشان به کنار وطن بهتر از ماندنشان کنار متجاوزان است و به عنوان سوخت جنگ اشغالگران و بلندگوی آن‌ها و سیاست‌های استعماری آن‌ها عمل نکنند.

ساعاتی پیش نیز شبکه تلویزیونی المسیره تصاویری از تظاهرات گسترده مردم صعده علیه عربستان سعودی و آمریکا پخش کرد. تظاهرکنندگان که پلاکارد‌هایی در دست داشتند شعار‌هایی علیه آمریک و کشور‌هایی که در ائتلاف سعودی مشارکت دارند و به سراسر خاک یمن حمله کرده اند، سر می‌دادند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، آمریکا را عامل فشار‌های نظامی و اقتصادی و ادامه حملات به یمن و محاصره این کشور دانستند و شعار «الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر دادند و تاکید کردند در نهایت «اسلام» پیروز است.

انتهای پیام/

نظر شما