شناسهٔ خبر: 50949427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

موشه یعلون: خروج ترامپ از برجام با تشویق نتانیاهو اشتباه بزرگی بود

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: توافق هسته‌ای با ایران اشتباه و خروج از آن، اشتباه بزرگ‌تری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از هاآرتص، موشه یعلون، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی گفت: توافق با ایران در موضوع هسته‌ای اشتباه و تصمیم دولت ترامپ برای خروج از برجام با تشویق بنیامین نتانیاهو اشتباه بزرگ‌تری بود.

وی افزود: هنوز می‌توان ایران را از دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌ای باز داشت. این به دولت آمریکا بستگی دارد. نفتالی بنت، نخست‌وزیر و یائیر لاپید وزیر امور خارجه باید از نزدیک و بی‌سروصدا با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همکاری و از موضع‌گیری‌های عمومی مثل سخنرانی نتانیاهو در مقابل کنگره در سال ۲۰۱۵ خودداری کنند.

یعلون با تأکید بر اینکه اسرائیل نباید با آمریکایی‌ها در این خصوص چالش داشته باشد افزود: ما باید در مورد اختلافات با آن‌ها بحث کنیم، نه اینکه به آن‌ها حمله کنیم.

وی با این دیدگاه که ایالات‌متحده می‌تواند از خاورمیانه عقب‌نشینی کند و جدا شود، مخالف است و می‌گوید اگر از ترور فرار کنید، ترور به سمت شما می‌آید.

به گفته این مقام سابق رژیم صهیونیستی، همکاری اسرائیل و کشورهای عربی راه مهمی برای مهار فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است چراکه ایران هنوز از نقطه بدون بازگشت عبور نکرده است.

یعلون مدعی شد درگیری میان اسرائیل و اعراب در خاورمیانه وجود ندارد و آنچه امروز وجود دارد، درگیری اسرائیل و فلسطین است که یک موضوع حاشیه‌ای به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۴۱۰۶/

نظر شما