شناسهٔ خبر: 50943702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

همزمان با آیین سراسری رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»؛

از 41 کتاب صوتی در حوزه ادبیات پایداری رونمایی شد

همزمان با آیین سراسری رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»، از فعالان حوزه ادبیات پایداری استان همدان تقدیر و از 41 عنوان کتاب صوتی در این حوزه رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، روز گذشته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، نشست سراسری در حلقه دوست مراسم تقدیر از فعالان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس، رونمایی از 41 عنوان کتاب صوتی همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»  با حضور نماینده ولی فقیه در استان، حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی  و نویسندگان، محققان، در سالن باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار شد.
احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این آیین ضمن خیرمقدم به حاضرین  و تبریک آغاز هفته بسیج، گفت: امروز در بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و آغاز هفته بسیج از 41 عنوان کتاب صوتی در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت رونمایی می‌شود. برنامه حلقه دوست، برنامه‌ای ترکیبی برای تجلیل از فعالان حوزه نشر و مولفان کتاب در حوزه پایداری و دفاع مقدس و تجلیل از دو خانواده شهید والامقام استان (شهیدان میرزا محمد سلگی و ایرج داوری) است.
احسانی افزود: بخش دوم مربوط به رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» خاطرات مادر شهید معماریان است. سعی کردیم این مراسم به صورت ویژه و درخور شأن استان همدان برگزار شود. چرا که استان همدان به خون 8 هزار شهید والامقام مزین شده است و در بخش ادبیات پایداری و مقاومت، استانی غنی داریم.

سردار ظفری
 سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس استان همدان هم در این مراسم با بیان خاطره‌ای از شهید سپهبد سلیمانی، ادامه داد: ایشان مفهوم تشکیل حکومت جهانی را خوب تشخیص داده بود، اصلا در دام مسائل حزبی و گروهی نیفتاد. نگاه ایشان به قدری نگاه فراگیر و عظیم بود که  اعتقاد داشت مشکلات جمهوری اسلامی را بچه‌های جمهوری اسلامی باید حل کنند. ما باید نگاه کلان و کلی به موضوعات داشته باشیم زیرا بنا است حکومت جهانی تشکیل دهیم.
ظفری تاکید کرد: به حد و حدودهای جاری نباید قانع شویم، زیرا ما بزرگ هستیم. شهید سلیمانی به این می‌اندیشید که دنیا را متحول کند، هر کسی که دم از انقلاب می زند؛ باید یک شهید زنده باشد و ناامید نشود.
در ادامه این مراسم از خانواده شهیدان میرزا محمد سلگی ( راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد) و ایرج داوری و همچنین فعالان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به شرح زیر تقدیر شد:
سردار مهدی ظفری، مدیر انتشارات حماسه ماندگار جهت نشر آثار حوزه دفاع مقدس
سرهنگ پاسدار بهرام دوست‌پرست، نویسنده و محقق حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس
سرهنگ بهزاد باقری، نویسنده و محقق حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس
لیلا گودرزیان فرد جهت انتشار کتاب حس غریب پروانگی، خاطرات پروانه برازنده شهر همسر شهید شمسی‌پور
در بخش دیگری از این مراسم از 41 عنوان کتاب صوتی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس رونمایی شد و در ادامه مراسم حاضران به صورت زنده شاهد مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» بودند.

نظر شما