شناسهٔ خبر: 50942734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن»

در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و همزمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

 به گزاش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این مراسم، دیروز یکشنبه 30 آبان با حضور جمعی از نویسندگان، فعالان فرهنگی و خانواده‌های شهدا در تالار وحدت برگزار شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
- با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت.. هیچ سرمایه معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از این‌ها نیست. سرمایه باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه مادرانه به آن نیاز داشت.
۱۰ اسفند ۱۳۹۹
- از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود.
در این مراسم قرآن و انگشتر اهدایی رهبر انقلاب به مادر شهید محمد معماریان اهدا شد.
در ادامه متن تقدیر و تحسین رهبر انقلاب بر شعر «نغمه مستشار نظامی» و توجه این بانوی شاعر به مادران شهدا منتشر شد.
در متن تحسین رهبر انقلاب آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
بسیار کار درست و به جایی کرده‌اند؛ آن بانوی شهیدپرور و آن حماسه در خور چنین ستایشی‌ست.‌ای کاش برای دیگر مادران ارجمند شهیدان در قم مانند مادر شهیدان زین‌الدین و در سراسر کشور نیز زلال قریحه شاعران آثاری بیافریند. من هم آن کتاب را خوانده‌ام و چند کلمه تقریظ بر آن نوشته‌ام.

نظر شما