شناسهٔ خبر: 50931791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گودال دردسرساز در پاکدشت

خبرگزاری صداوسیما

مشکلات مدرسه ای در منطقه خاتون آباد پاکدشت که در حاشیه ی گود قدیمی کوره پزخانه واقع شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان تهران ،مدیر این مدرسه در تماس با خبرگزاری صدا و سیما، خواستار پیگیری و رفع مشکلات ناشی از این گودبرداری شد.
گودال دردسرساز در پاکدشتطاهری گفت: بخشی از حیاط و دیوارهای مدرسه ی صادق جوان در ضلع جنوبی این گودِ کوره‌پزخانه قرار گرفته و به دفعات باعث تخریب دیوار و فرونشست کفِ حیاط مدرسه شده است.
وی افزود: بارها این دیوار تعمیر شده اما هر بار که بارندگی می‌شود با نشست خاکریزی‌های دستی در این گودال، بخشی از این مدرسه آسیب می‌بیند.
وی گفت: نیاز است که با اختصاص اعتبار لازم این مشکل به طور اساسی برطرف شود.
مدیر آموزش و پرورش پاکدشت هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه در آستانه‌ی بازگشایی مدارس قرار داریم،با توجه به احتمال فروریختن دیوار و خطرات احتمالی، از سوی مدیریت بحران فرمانداری و شهرداری مجوز بازگشایی این مدرسه صادر نشده است.
گودال دردسرساز در پاکدشتمیرقاسمی افزود: بیش از ۷۰۰ دانش آموز در دو شیفت در این مدرسه تحصیل می‌کنند و با توجه به پائین بودن سرانه‌های آموزشی در شهر پاکدشت، ضرورت دارد که هرچه سریعتر کار بازسازی آن آغاز شود.
ناظر اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار ما گفت: حدود پنج سال است که در جریان این مشکل قرار دارد ولی بازسازی این مدرسه تا کنون در اولویت سازمان نوسازی مدارس قرار نداشته است.
شعبانعلی افزود: با توجه به اعتبار بالای مورد نیاز برای ایمن‌سازی گود و بازسازی بخشی از حیاط مدرسه، نیاز بوده که مزایده انجام شود و اعتبار مورد نیاز برای این پروژه تخصیص یابد.
وی گفت: با توجه به اینکه گود مجاور مدرسه مالک خصوصی دارد، ما کار بازسازی این مدرسه را منوط به پیگیری های حقوقی و شکایت از مالک گود نکردیم.
وی افزود: هم اکنون ایمن سازی این مدرسه در دستور کار قرار گرفته و قطعا تا سال تحصیلی آینده تعمیرات اساسی این مدرسه انجام خواهد شد.
بوستان محله باهنر در ضلع شمال این گود هم که سال ۹۸ افتتاح شد، یکسالی است که با فرونشست زمین به یک مخروبه تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار ما این بوستان هم‌اکنون به محلی برای تجمع معتادها و افراد کارتن خواب تبدیل شده است.

گودال دردسرساز در پاکدشت
گودال دردسرساز در پاکدشت
گودال دردسرساز در پاکدشت

مسئول عمران وقت شهرداری در این منطقه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: بیهوده بودن سرمایه گذاری در این محل را به شهردار تذکر دادیم اما ایشان و شورای وقت تاکید داشتند که این اقدام انجام شود.

سلیمی کیا افزود: این بوستان با پیگیری مردم محل، تصویب اعضای شورای شهر و دستور شهردار وقت آقای داریوش پازوکی ساخته شد.

با نابودی این بوستان نه تنها یک هکتار از فضای سبز شهر پاکدشت کاسته شده بلکه این محل اکنون به مکانی برای تجمع معتادها تبدیل شده است و توجه ویژه مسئولان شهری را طلب می کند.

 

 

نظر شما