شناسهٔ خبر: 50928579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امکان امداد هوایی در مشهد صفر است

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده با بحران‌های آبشاری مواجه خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید اکلملی رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: نخستین پد بالگرد در کلانشهر مشهد، پارسال در شهرداری منطقه ۵ راه‌اندازی شد که ضروری است این اقدام توسعه یابد.

او افزود: مشهد از کلانشهر‌هایی است که اگر زلزله‌ای رخ دهد، حدود ۴۰ درصد تلفات آن ناشی از زلزله و حدود ۶۰ درصد تلفات نیز ناشی از حوادث ثانویه بحران‌های آبشاری از جمله انفجار، آب‌گرفتگی‌ها و فرونشست‌ها خواهد بود.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد اضافه کرد: تهیه نقشه جامع اسکان و تخلیه اضطراری نیز از اقدامات مدیریت بحران شهرداری مشهد است.

اکلملی بیان کرد: حوزه مدیریت بحران شهرداری مشهد در سال ۸۵ تشکیل شده است و در این چهارچوب تاکنون ۱۱ هزار داوطلب آموزش دیده‌اند و سه هزار نفر از سال ۹۸ تاکنون ساماندهی شده‌اند.

او تصریح کرد: در بحران کرونا نیز تمام پایگاه‌های بحران در مشهد به مدیریت کرونا و مراکز واکسیناسیون تبدیل شد و این اقدام در خرداد و مردادماه امسال منجر به افزایش ۲ برابری واکسیناسیون در مشهد شد.

انتهای پیام//ا.د

نظر شما