شناسهٔ خبر: 50925573 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کشتی فرنگی ما حرف اول را در دنیا می زند/ در کشتی آزاد عقب هس...

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای ما کشتی آزاد و فرنگی ندارد و من اگر هر کاری برای آزادکاران انجام بدهم برای فرنگی کاران هم انجام خواهم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در جلسه تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور گفت: از تمامی دوستان که در لیگ سرمایه گذاری کرده‌اند تشکر می‌کنم. لیگ در زمان ریاست یزدانی خرم جان گرفته بود و در شرایط خوبی برگزار می‌شد اما در چند سال گذشته، لیگ رو به افول رفت و ما سعی کردیم تا در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هر نحوی که بود دوباره لیگ را زنده کنیم که امسال در این کار بسیار موفق تر بودیم.

وی ادامه داد: اینکه به خاطر کشتی گیران ملی پوش و شرکت در رقابت‌های جهانی و المپیک، بخواهیم لیگ کشتی را کوچک یا از بین ببریم کار غلطی است چراکه مدال آور رقابت‌های جهانی از امتیازات و پاداش‌های آن منتفع می‌شود اما دیگر کشتی گیران باید حداقل یک منابع اقتصادی برای ادامه راه داشته باشند.

دبیر تصریح کرد: از طرفی لیگ اجازه این را می‌دهد تا سایر مدعیان نیز خود را مطرح کنند و علاقمندان به کشتی نیز به سالن‌ها بیایند.

دبیر تصریح کرد: می‌توانستیم میزبانی مرحله پایانی لیگ را به استان‌ها ببریم اما شرایط سالن ۱۲ هزار نفری و پخش زنده آن از شبکه سه و ورزش سیما و اینکه کشتی بیشتر دیده شود برای ما مهم است و به همین دلیل پیشنهاد ما برگزاری مسابقات در این سالن بود.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: شرایط کرونا خیلی بهتر شده و ما از حضور تماشاگران در سالن کشتی استقبال می‌کنیم چراکه یکی از سه ضلع کشتی کشور تماشاگران و علاقمندان به آن هستند.

وی در مورد کشتی فرنگی تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور کشتی فرنگی ما دیده نمی‌شد اما الان ما حرف اول را در جهان می زنیم اما در کشتی آزاد واقعیت این است که عقب هستیم و باید خود را به سطح اول جهان برسانیم که نیاز به وقت و کار دارد.

دبیر تصریح کرد: برای ما کشتی آزاد و فرنگی ندارد و من هر کاری که برای آزاد انجام بدهم برای فرنگی هم انجام خواهم داد و حتی باید تیم فرنگی ما بیشتر از این پیشرفت کند و محکم جلو برود.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: فینال رقابت‌های لیگ همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده، از داوران می‌خواهم که بهترین قضاوت‌ها را داشته باشند و از مسئولان و مربیان تیم‌ها هم می‌خواهم که به حاشیه‌ها دامن نزنند و اگر اتفاقی نیز رخ داد، صبور باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما