شناسهٔ خبر: 50923015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی قزوین:

اهل قلم باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر بکوشند

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نویسندگان و اهل قلم باید برای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت که جامعه ما به آن نیازمند است، بیشتر بکوشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدحسین اسماعیلی روز یکشنبه در یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب "تنها گریه کن" که با حضور جمعی از مسوولان و نویسندگان در سالن مولانای قزوین برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: ادبیات جهاد و مقاومت به نوعی پیوند دهنده دو جریان بزرگ فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شهادت مرگی انتخاب شده است و مرگیست که انسان به سوی آن می‌رود نه آنکه به سوی انسان بیاید،افزود: اهمیت و ارزش شهید نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد و باید اذعان کرد شهید زیباترین عنصر بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که بر لبهای سرخ حقیقت می‌تراود.

اسماعیلی تاکید کرد: شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد و شهادت نه یک مرگ، بلکه یک انتخاب است و هر شهید سپیده‌ای است که در آسمان‌ها طلوع می‌کند.

این مسوول با بیان اینکه شهدا ستاره‌های هدایت و مادران شهدا گنجینه‌های تاریخی هستند،افزود: مادران شهدا شاهدان بی ادعایی هستند که با الهام از مکتب حضرت زهرا (س) با خدا معامله کردند و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر کردند.

وی اضافه کرد: مادران شهدا همچون خود شهدا شاخص زندگی ما هستند و باید توجه داشت که مدل تربیتی مادران شهدا برای پرورش فرزندانشان نیاز اساسی جامعه امروز ماست.

اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید رسالتی ارزشمند و مقدس است که برعهده اهل قلم و نویسندگان و هنرمندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نویسندگان متعهد باید در این حوزه نه تنها خاطرات شهیدان بلکه راه شهیدان را به گوش ملت‌ها برسانند.

این مسوول گفت: با تاکید بر اینکه پرداختن بر زندگی شهدا و بزرگان برجسته یک فرصت و موقعیت ارزشمند است که نصیب انسان‌های والا می‌شود و در مراسم امروز به تقدیر از برخی از این افراد خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه جلسه امروز نمادی از تکریم از شهدا و مادران شهدا و نویسندگانی است که در این عرصه مقدس قلم می‌زنند،افزود: استان قزوین نیز خاستگاه بسیاری از دلاور مردان بزرگ و سرداران بزرگ در طول هشت سال دفاع مقدس می باشد و سزاوار است که داستان فداکاری‌های این بزرگ مردان به دست نویسندگان این دیار به رشته تحریر درآید و در تاریخ ماندگار شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده است و بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه شهدا، ایثارگران و جانبازان در دوران دفاع مقدس به تحریر در آمده است و این مسیر با قدرت ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: کتاب "تنها گریه کن"، روایت زندگی "اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان"، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ  تحمیلی و پس از آن است که به قلم  اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

در ادامه این مراسم از برخی مادران شهدا و نویسندگان و مؤلفات در عرصه ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد.

نظر شما